fallback

Електронните винетки ще важат за пълна година, а не за календарна

Търгът за изграждането на тол система ще бъде обявен през април, поясни Лиляна Павлова

10:08 | 31.03.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Електронните винетки, които регионалното министерство планира да въведе, ще важат за пълна година, а не за календарна. Това каза министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова пред bTV.

„Сега, ако си я купите през май, ще важи до май. Електронната система ще позволи винетката да е годишна и това е по-справедливо“, каза министърът.

Тя информира, че търгът за изграждането на тол система ще бъде обявен през април. В останалите държави изграждането на такава система се случва средно за 12 – 18 месеца, значи след около година може да започнем да внедряваме нашата, смята Павлова. 

Изискванията към системата вече са ясни. Таксата за изминато разстояние ще се плаща само от тежкотоварните автомобили и тези над 3,5 тона. Леките коли и превозните средства под 3,5 т ще плащат електронна винетка.

Малките републикански пътища, които водят към едно населено място или по които няма транзитен трафик, ще останат извън системата за заплащане. Това включва 3000 км малки пътища и 20 хил. км общински пътища.

Моделът се сменя и във фокуса на системата за плащане ще влязат големите магистрали и пътищата от I, II и III клас,  обясни министърът. През България вече няма да се минава за 10 лв., а за 50 – 70 лв., колкото струва и преминаването например през Сърбия или останалите европейски държави.

Системата ще сканира номерата на колите и  автоматично ще се проверява дали е платена винетката.  Ако не е, автоматично се генерира глоба.

Тежкотоварният трафик ще се следи със сензори за това дали е платена толтаксата и какъв е тонажът.

Павлова заяви, че обществената поръчка за избор на изпълнител е с отложено плащане. Компанията, която я изгради, ще направи това за своя сметка, а средствата ще бъдат платени впоследствие от винетките и толтаксите.

Тя коментира, че спряната обществена поръчка за строителството част от магистрала „Хемус“ е била проведена законосъобразно и проектираният вариант е на реална цена. Намаляването на проектната скорост от  140 км/ч на  120 км/ч ще направи проекта по-икономичен, защото трасето ще следва  релефа на пътя, няма да строят тунели и щеима по-ниски виадукти. 

През май пускаме търга от Ябланица до Боаза, каза още Лиляна Павлова. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:26 | 12.09.22 г.
fallback