Гражданите са най-недоволни от мобилните оператори, топлофикациите, енергоразпределителните и ВиК дружествата. Това обяви националният омбудсман Мая Манолова, която отчете работата си през първите пет месеца на поста.
Над 6 200 жалби и сигнали са подали гражданите към институцията на обудсмана за изминалата година. Манолова посочи, че 26 на сто от тях са срещу монополни дружества, които доставят обществени услуги - топлофикациите, енергоразпределителните дружества, ВИК операторите, телекомите, колекторските фирми, съобщи БТА.
Тя отчете, че през 2015 г. в институцията на омбудсмана са постъпили 6202 жалби и сигнали спрямо 5010 през 2014 година. До момента към нея са адресирани 4784 жалби и сигнали.
Нейните приоритети остават битката на гражданите с монополите, правата на българските деца и социално изключените български граждани.
Манолова посочи, че расте и броят на хората, които идват в приемната на омбудсмана, звънят по телефона и изпращат писма във Фейсбук. „Към днешна дата броят на записаните за моята приемна е 728 и използвам случая да помоля за извинение всички български граждани, с които не мога да се срещна лично“, каза омбудсманът.
Сформирана е работна група, която подготвя пакет от законопроекти за регулиране на арбитражните съдилища. "Това са новите бухалки в ръцете на колекторските фирми и монополните дружества, които в момента не се подчиняват на никакви права и регламенти и откровено рекетират и малтретират българските граждани", заяви Манолова.
Тя сподели, че е силно притеснена от напрежението в здравеопазването и призова да се възстанови диалогът. За да помогне в тази насока, Манолова насрочи за утре дискусия с участието на двете страни.
"Апелирам незабавно да бъде възстановено договорното начало, диалогът да се върне. Няма как да се направи реформа в здравеопазването напук на пациентите и лекарите", каза Манолова в парламента.