Чужди компании проявяват сериозен интерес към предстоящото отдаване на Летище София на концесия, пише в. "Стандарт".
Според изданието една от тях е испанската финансово-икономическа група Ferrovial, която неотдавна е изпратила официално запитване до транспортното министерство. Ferrovial е водещ оператор на стратегическа инфраструктура - летища, автомагистрали и големи съоръжения.
Като кандидат за концесионер се посочва и Мюнхенското летище, както и южнокорейска компания, чието име обаче остава неназовано. Според вестника интерес към концесията има и операторът на морските летища във Варна и Бургас българо-германското "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД.
Министърът на транспорта Ивайло Московски обяви в края на февруари, че усилено се подготвя обявяването на процедура за отдаване на концесия на Летище София. Според него тръжната процедура ще стартира с начална цена от 550-580 млн. лв. авансово плащане на концесионно възнаграждение, като ще спечели този оператор, който предложи най-висока цена.
Целта е приходите от концесията да се използват за изплащане на дълговете на "Холдинг БДЖ", които са около 460 млн. лв. За целта е необходима нотификация от Брюксел за държавна помощ за БДЖ, процедурата за която е в ход.
Концесията на Летище София ще бъде за 35 години, като за това време концесионерът трябва да инвестира 350 млн. лв. и да плаща 2% годишна концесионна такса от приходите си.
Експерти, участващи в подготовката на процедурата, твърдят, че вече се коментира увеличаване на таксата на 5%. Според финансисти това може да откаже някои от потенциалните кандидати, пише още „Стандарт“.
Очаква се процедурата да бъде обявена до средата на април, а договорът за отдаване на Летище София да бъде сключен през есента.