fallback

"Ретро" подкрепи годишните резултати на "Загорка"

Пивоварната компания отчете най-добрата си година от приватизацията насам

15:22 | 22.03.16 г.

Ръст на приходите от 14,6% и ръст на печалбата от 27,6% отчете "Загорка" АД за 2015 г., което превръща миналата година в най-добрата за компанията от приватизацията насам. Основна причина за положителните резултати е доброто представяне на марката "Zagorka", най-вече заради бранда "Загорка Ретро".

Според данни на консултантската компания Nielsen Bulgaria "Загорка" АД има общ пазарен дял от 33,6% в България, с което се превръща в лидер на пазара, коментира изпълнителният директор на компанията Николай Младенов на среща с медиите. По данни на компанията брандът "Zagorka" за 2015 г. отчита ръст от 29% по обем и от 39% по стойност.

След две години спад българският бирен пазар отново поема в положителна посока, сочи информация на компанията. Отново според данни на Nielsen пазарът в България се е разраснал с 1,2% от гледна точка на обема, като според "Загорка" АД този ръст обаче е по-голям и възлиза на 3,8%.

Стартирането на "Загорка Ретро" през миналата година оказва сериозна подкрепа на резултатите на компанията. Само за една година брандът е успял да заеме 4% дял по обем и 6% по стойност от целия бирен пазар в България.

Инвестициите в иновацията са сериозни, започвайки от 1 млн. евро и достигайки до над 50% от общите инвестиции на компанията, които са общо 5,339 млн. евро. Иновацията обаче се е отплатила, като само от нея са генерирани приходи за около 25 млн. лева, допълни Младенов.

По отношение на това колко време може да се задържи вълната на интерес към "Загорка Ретро", изпълнителеният директор коментира, че основно има два варианта – „дали ще бъде иновация или ще остане постоянен продукт в репертоара на хората“, пояснявайки, че цикълът на иновациите обикновено е 3 години, защото в този период една иновация е жизнена. „От това, което виждаме, нашата хипотеза е, че "Загорка Ретро" може да стане от иновация в продукт от портфолиото ни и той да има съвсем друг живот“.

За разлика от бранда "Zagorka" обаче останалите марки на компанията отчитат по-лоши резултати. "Ариана" отчита спад от 3,2% по стойност, а останалите марки – спад от 0,7%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:23 | 13.09.22 г.
fallback