fallback

Напредва строителството на Западната дъга и Северната скоростна тангента

Тангентата трябва да е готова до края на пролетта, а съоръжения от Западната дъга - до няколко месеца

16:40 | 01.03.16 г.

До 1 септември трябва да е готов пътният възел на втория участък от Западната дъга на Околовръстния път на София със Северната скоростна тангента.

Това стана ясно по време на проверка на строителството на отсечката от министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров и инж. Дончо Атанасов, член на Управителния съвет на агенцията.

„Това е срокът, в който няма да допусна забавяне“, коментира министър Павлова, цитирана от пресцентъра на регионалното министерство.

На 90 на сто е завършено строителството на едното платно на моста над река Какач, който е част от пътната отсечка. След завършване на платното по него ще се пренасочи трафикът, за да започне строителството и на второто платно на съоръжението.

Продължава и работата по изграждането на пътния възел на „Костинбродско шосе“. Заради наличие на силно заблатен район допълнително са изпълнени дренажни пилоти, които да понижат нивото на почвените води, за да бъдат изпълнени носещите пилоти за надлеза, който ще се изгради на пътния възел.

Успоредно с това се работи и по директното трасе, където се изпълнява западното платно на пътя. След това движението ще бъде пуснато по него, за да се изпълни източното платно.

Лот 2 от Западната дъга включва ново строителство на 5,53 км път с три пътни възела, две пресичания на ж. п. линии с надлези и пресичане на пътя за с. Волуяк, свързващ участък 1 от същия проект с изграждащата се към момента Северна скоростна тангента и бъдещата магистрала за Калотина.

Заради забавяне на дейностите и обжалване на обществени поръчки се наложи фазиране на строителството на Западната дъга, за да може отсечката да бъде включена в новата оперативна програма за транспортна инфраструктура.

Изпълнител на строително-монтажните работи е ДЗЗД "Европейски пътища", в което участват: "Джи Пи Груп" ООД, "Автомагистрали-Черно море" АД, "Пътстройинженеринг" АД. Стойността на договора е близо 102 млн. лв. с ДДС.

Западната дъга на Софийския околовръстен път е продължение на магистрала "Люлин".

Самата Северна скоростна тангента се очаква да бъде завършена до края на пролетта. В момента се работи активно по завършването на пътния възел при бул. „Рожен“ и „Илиянско шосе“.

„Благодарение на метеорологичните условия успяхме да наваксаме изоставането максимално и се надявам до края на пролетта обектът да е завършен“, коментира Павлова.

В края на миналата година бяха пуснати в експлоатация 13 км от тангентата - отсечките между „Ботевградско шосе“ и булевард „Лазар Михайлов“ и от Околовръстния път до пътя за Требич. За доизграждане остана участък от около 3 км - от пътя за Требич до бул. „Лазар Михайлов“, в който има 7 големи съоръжения.

Северната скоростна тангента е с обща дължина от близо 17 км. Изпълнител на строителните дейности е Консорциум „ХПВС-ССТ“. Стойността на договора е 180 млн. лв. с ДДС.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:10 | 14.09.22 г.
fallback