Ведомствените бензиностанции и осем от пристанищата в страната продължават да бъдат неконтролирани за начина на доставка на горива от чужбина. Това каза за БНР в предаването “Неделя 150“ Емил Димитров, заместник-председател на Комисията по бюджет и финанси в Народното събрание и член на Комисията по правни въпроси.
„От година и половина съм в парламента. Още на втория месец им показах заснети албуми, на които има осем пристанища с кораби, заснети в реално време, как разтоварват горива без абсолютно никакъв контрол. Не казвам тези горива по какви цени са придобити, а да не говорим откъдето и са дошли, защото са възможни всякакви трактовки”, каза Димитров.
„Виждате как ведомствените бензиностанции продават поголовно без да се отчитат и без всякакви измерителни уреди огромни количества горива, които няма откъде да са дошли. Виждаме, че вече и се появяват бензиностанции, които продават на изключително ниски цени, защото те били много така благоразположени към хората. Но от коя рафинерия? Да посочат!”, попита той.
Държавата вложи огромен ресурс, а бизнесът огромни инвестиции, за да направи складове и да сложи измерителни уреди, напомни Димитров. И допълни: „Обаче десетки митнически складове нямат уреди, осем пристанища нямат контрол. Сега искаме и да отворим сухоземните граници, за да минават цистерни...”
Поведението на Комисията за защита на конкуренцията може да отдадем на предстоящата смяна на цялата комисия или част от нея, както и на желанието хората, които в момента работят, да се харесат в последния момент на управляващото мнозинство, коментира Димитров по повод анализа на КЗК за пазара на горива и започването на разследване за картел.
„Огромна заплаха за бюджета е тази комисия да продължава да работи по начина, по който работи, тоест да не контролира, а да се спасява”, коментира той.
Огромна заплаха за бюджета е да се отворят границите и да може с декларирано от чужбина да се влиза в България, защото контролната ни система не е в състояние и в момента да обхване морските граници и танкерите, митническите складове, а какво остава и сухоземните граници, смята той.