Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) въвежда от тази година 20% самофинансиране на бизнеса при участието на изложения, панаири и търговски мисии в чужбина. Това заяви зам.-изпълнителният директор на институцията Никола Стоянов при откриването на конференция „Подпомагане на малкия и среден бизнес през 2016 г.“ в Пловдив.
Новото условие ще важи и при организирането от агенцията на участия на изложения в България, съобщават от агенцията.
„Досега поемахме изцяло на 100% финансирането от страна на държавата. Това обаче показа, че не е най-добрата практика“, посочи Стоянов. Причината е, че в изложенията и мисиите са се включвали представители на фирми, които са пътували като туристи. При отчитането на резултатите се оказва, че те не са готови за износ или нямат въобще такъв капацитет.
„С новите условия ще отсеем туристите и ще ходят реални и по-готови компании за експорт на продукция или услуги”, подчерта Стоянов. Освен това ще могат да се възползват от възможностите повече на брой фирми. Фокус на агенцията ще бъде участието на изложения, панаири и търговски мисии в скандинавските страни, Великобритания и САЩ.
Агенцията за малките и средните предприятия за първи път ще финансира частично участието на български малки и средни предприятия на тазгодишното издание на “Светът на мебелите“ и „Техномебел”, в периода 19–23 април 2016 г., в Интер Експо Център.
Пилотно Браншовата камара на дървообработващата и мебелната промишленост (БКДМП) ще участва официално като партньор на агенцията в процедурата за финансиране на българските изложения.
На изложбена площ на не по-малко от 500 кв.м., в рамките на определения бюджет, могат да участват български предприятия, производители на мебели, оборудване и аксесоари. Участието на български фирми ще бъде частично финансирано при определени условия, публикувани на сайта на агенцията.