Министерството на туризма спечели европейско финансиране за реализацията на проект “Комуникационна кампания за популяризиране на дестинациите EDEN в България - второ издание”, съобщават от институцията.
EDEN е акроним на European Destinations of Excellence (най-добри европейски дестинации). Самата инициатива популяризира моделите на устойчиво развитие на туризма на територията на Европейския съюз (ЕС).
Проектът е на стойност близо 70 000 евро и се финансира по Програмата за конкурентоспособност на предприятията и малките и средни предприятия (COSME) 2014-2020 г. на Европейската комисия (ЕК). Продължителността му е 18 месеца.
От министерството посочват, че България е сред страните в Европа, на които се предоставя възможност от Европейската комисия да реализира проект за популяризиране на EDEN дестинациите. Конкурсът е спечелен и от Белгия, Полша, Хърватия, Унгария, Чехия, Словения, Кипър, Естония, Италия, Франция, Ирландия и Малта.
Целта на проекта е да бъде доразвит проектът на същата тема, който беше реализиран в периода 2011-2012 г. Той промотира българските EDEN дестинации на национални и чуждестранни туристически пазари.
Сред дестинациите са общините Силистра, Луковит, Сандански, Кюстендил, Белоградчик, Белица, Сапарева баня, Каварна, Враца, Странджа, Белоградчик, Казанлък и Кърджали.
В рамките на проекта ще бъде осъществен контакт с ключови маркетингови туристически фигури (национални и международни), които да бъдат въвлечени в него, така че да съдействат за по-широкото промотиране на българските дестинации.
Освен това се планира заснемането на тематични видео материали за въпросните места и изработване на печатни материали, пощенски картички и други. Предвидена е и игра във Facebook, в която деца от цяла България ще могат да участват с рисунки. Произведенията на победителите ще бъдат поставени на картички и магнити, които също ще популяризират дестинациите. Същевременно ще се използват онлайн и уеб-базирани комуникационни и промоционални средства, включително изработването на регулярен онлайн бюлетин и интегриране на информация за EDEN дестинациите в България в официалните комуникационни канали на Министерството на туризма.
Съгласно програмата ще се проведат и две работни срещи на мрежата от българските EDEN дестинации, както и опознавателни пътувания за ключови маркетингови фигури. Инициативата ще бъде представена пред избрани национални и чуждестранни туристически борси и изложения.
Очаква се реализацията на проекта да допринесе за представянето на България като дестинация за алтернативен туризъм и да промотира възможностите ѝ да предлага нови туристически продукти, предимно в областта на екологичния, културния и СПА туризма. Проектът ще допринесе и за преодоляване на териториалната и сезонна концентрация на туристическите потоци.