fallback

Грозданов: „Безумните такси“ на търговските вериги са минало

Българите все повече предпочитат да купуват българска стока, защото е качествена, коментира директорът на „Произведено в България”

14:20 | 11.01.16 г. 4

Практически търговските вериги у нас вече не прилагат нелоялни практики и нещата в този сегмент придобиват нормален вид след отпадането на „безумните такси“ към производителите. Това каза директорът на сдружението „Произведено в България” Пламен Грозданов по bTV.

Според него много е помогнал дебатът около промените в Закона за защита на конкуренцията. Именно след поправките, които бяха приети в средата на миналата година, веригите са премахнали част от практиките, с които са притискали производителите.

Контрол трябва да има, категоричен е Грозданов. Според него контролът следва да бъде от обществото, от държавата, от всички заинтересовани.

Дебатът за поведението на големите вериги и нелоялните практики се води в целия Европейски съюз, каза още той.

Преди десетина години не се чуваше лоша дума за веригите, защото дадоха много предимства за потребителите, припомни Грозданов, като уточни, че постепенно нещата са се променили заради нелоялните търговски практики. По думите му сега част от положителната промяна е и че правителството е започнало да гледа на това като на политически въпрос.

Имаше доста фрапантни случаи на нелоялни търговски практики – например да плащаш за нещо, за което не получаваш услуга, или различни такси, да бъдеш притискан. Неслучайно се въведе понятието значителна пазарна сила в Закона за защита на конкуренцията, тоест големият няма право да използва силата си и да налага условията си на по-малкия, посочи той. 

По думите му все повече българинът предпочита да купува българска стока, защото тя е качествена. Грозданов коментира, че в периода на присъединяване към Европейския съюз българските производители са направили много инвестиции и тяхната продукция е по-качествена от тази в много държави от ЕС.

Нашите стандарти са много по-високи от другаде в Европа, смята той. Грозданов признава, че „има и кисело мляко, което не е кисело мляко“, но по думите му по-голяма част от продуктите са качествени.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:55 | 12.09.22 г.
fallback