fallback

АПИ ударно открива нови пътни отсечки

След обхода на Монтана на ред са Северната скоростна тангента и Западната дъга на столицата

09:27 | 30.12.15 г. 1

В последните дни на годината Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) ударно открива нови пътни участъци, получили финансиране от европейските фондове. Във вторник (29 декември) беше пуснато движението по обхода на Монтана, а в последния работен ден на годината открити ще бъдат Северната скоростна тангента на София и Западната дъга на околовръстното на града.

И двата пътни участъка получиха европейско финансиране в миналия оперативен период. Скоростната тангента по ОП "Регионално развитие", а Западната дъга - по ОП "Транспорт".

Точно в 9 часа официалните лица ще прережат лентата на 13-километров участък от Северната скоростна тангента. Това са отсечките между „Ботевградско шосе“ и булевард „Лазар Михайлов“ и от Околовръстния път до пътя за Требич, уточняват от АПИ.

Общата дължина на тангентата е 16,54 км.

Инфраструктурният проект е важен за София и страната, тъй като в обекта се пресичат автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“, път I-8 Калотина - София, I-6 София – Бургас, второкласни и третокласни пътища от републиканската пътна мрежа.

Тангентата не е част от Трансевропейската транспортна мрежа, но осигурява свързаност между три европейски коридора – №IV, VIII и X. През тях се осъществява трафикът от и за Гърция, Румъния, Македония и Сърбия.

Изпълнител е консорциум „ХПВС-ССТ“, в който участват: „Хидрострой“, „Пътни строежи Велико Търново“, „Пътинженерингстрой“, „Пътстрой Бургас“ и „Водстрой 98“. Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лева (с ДДС). Строителният надзор осъществи Обединение „СЖС ТЕХНОС - СЖС БЪЛГАРИЯ“, в което са: „СЖС България“ от София и испанското дружество „СЖС Технос С.А.“. Техният договор е за 882 хил. лева с ДДС.

Малко по-късно ще бъде открит и участък 1 от Западната дъга на околовръстното шосе на София. 

За повишаване на безопасността на движението и улеснение на трафика, пътуващ към автомагистрала „Люлин“ и ГКПП „Калотина“, на 22 октомври беше пуснато движението по 3-километровото директно трасе на отсечката и пътен възел „Сливница“, като останаха за довършване пътищата за достъп до директното трасе.

Участък 1 от Западната дъга на Софийския околовръстен път е между пътния възел на автомагистрала „Люлин“ и Столичния околовръстен път и моста над Какач. Общата дължина на отсечката е 3 км. Започва от началото на АМ „Люлин“ и завършва след моста над р. Какач. На участъка има два пътни възела при бул. „Царица Йоана“ и бул. „Сливница“ и два моста.

Изпълнител на строително-монтажните работи на този участък е Обединение „Трейс СОП” ДЗЗД. Стойността на договора за строителство е 47,82 млн. лева с ДДС. Строителният надзор се осъществява от ДЗЗД „Сдружение Пътконсулт 2000-Три Ес”. Техният договор е 1,17 млн. лева с ДДС.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:19 | 12.09.22 г.
fallback