fallback

КЗК глоби Български авто съюз за нарушения на Закона за защита на конкуренцията

Дружеството е глобено с 90 хил. лева

17:13 | 23.12.15 г.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби „Български авто съюз” за нарушения на Закона за защита на конкуренцията (ЗЗК). Санкциите са три – по 30 000 лв. за всяко едно от трите установени нарушения на ЗЗК.

Антимонополният орган приема, че дружеството е увредило доброто име на инициатора на производството - Сдружение „Български автомобилен съюз”, чрез публикуване на невярна и дискредитираща информация, свободно достъпна за всяко лице от територията на цялата страна.

Това е станало чрез интернет страницата www.шофьорскикурс.com в периода от 7.10.2012 г. до 7.10.2013 г. и www.шофьорски-курсове.com в периода от 22.07.2013 г. (датата на регистрация на домейна) до 7.01.2014 г., пише в съобщение на сайта на КЗК.

След образуване на производството ответното дружество не е предприело никакви действия за премахване на невярната информация от интернет пространството до 07.01.2014 г. КЗК приема, че подвеждащата и невярна информация може да окаже значително негативно влияние върху конкуренцията.

Глобената компания, според антимонополния орган, е осъществила нарушение на ЗЗК, изразяващо се в имитация на логото (комбинираната марка) на сдружението „Български автомобилен съюз” в периода от 7.10.2012 г. до 7.01.2014 г. След образуване на производство ответното дружество не е предприело действия за премахване или промяната на използваното лого и ясното разграничаване на конкурента.

Според КЗК „Български авто съюз” ЕООД използва имитиращи интернет страници. Комисията приема, че действията на дружеството са в състояние да причинят негативен ефект върху конкуренцията и върху дейността на молителя.

КЗК отчита и липсата на съдействие от страна на санкционираното дружество.

В решение на комисията се посочва, че и сдружение „Български Автомобилен Съюз”, и  „Български Авто Съюз” се занимават с обучения на шофьори.

Санкционираната компания е ползвала освен сходно лого и еднаква рекламна снимка на интернет страницата си - момче и момиче, които показват шофьорските си книжки, еднаква със снимката на сайта на сдружение „Български Автомобилен Съюз”.

На заглавната страница на „Български Авто Съюз” е имало съобщение, адресирано до потребителите, с което те се предупреждават да „внимават за имитатори”, без да са посочени имена на такива. Поради което, ако един потребител попадне на сайта на „Български Авто Съюз” е възможно да остане с впечатлението, че молителят е имитатор, отчита КЗК.

В същото време се допълва, че сдружение „Български Автомобилен Съюз” е създадено през 2008 г., а „Български Авто Съюз” ООД – 2012 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:51 | 11.09.22 г.
fallback