Кока-Кола посвети коледната кампания „Предай добро нататък“ на партньорите си, с които работи по обществено-значими каузи в областта на образованието, спорта и околната среда. На специално коледно събитие компанията отпразнува 50-годишнината на марката в България, заедно с представители на държавния, публичния и неправителствения сектор. Сред гостите на събитието бяха Министърът на образованието и науката проф. Тодор Танев, НП посланикът на Република Кипър в България Ставрос Августидис, търговското аташе на посолството на САЩ в България Мария Галиндо, ръководства на работодателските организации, чуждестранните камари и много други гости.
Като част от кампанията 50 български отличници от малки населени места в страната получават поздравителни картички, носещи лично послание и подписани от министър-председателя на Република България Бойко Борисов.
„Похвална е инициативата да поздравите най-добре представилите се в училище деца от 20 български общини и аз бих искал да отправя моите най-сърдечни поздрави към тях. За Правителството образованието е безспорен приоритет и се надявам, че с нашата сериозна работа, както и с добри инициативи в полза на българските деца и ученици ще успеем да мотивираме и насърчим повече от тях да постигат успехи, на които да се радваме и с които да се гордеем,“ казва в поздравителния си адрес министър-председателят.
„Искам да поздравя Кока-Кола за 50-годишния юбилей. Надяваме се, че Кока-Кола в България ще продължи своята дейност в много направления, част от които и в образованието. На добър час на вашата инициатива и на бъдещите ни взаимоотношения“, коментира проф. Тодор Танев,министър на образованието и науката.
„Тази година честваме 50 години Кока-Кола в България и 10 години от придобиването на минерални води „Банкя“. Затова 2015 г. е много специална за нас. Искаме да отбележим края й по специален начин като предадем доброто нататък, чрез нашата дейност, инвестиции и партньорски инициативи в полза на обществото. Вярваме, че най-значимият принос за обществото ни може да бъде постигнат чрез партньорство между бизнеса, публичния и неправителствения сектор“, заяви Светослав Атанасов, изпълнителен директор на Кока-Кола ХБ България.
Компанията е работодател на 2000 българи и само през последната година, заедно със своите клиенти и техни доставчици, е добавила стойност към българската икономика в размер от над 270 милиона евро, което се равнява на 0.6% от БВП на страната.
В знак на благодарност за съвместната работа през годините Кока-Кола поздрави с плакети партньорите си от Българския червен кръст, „Образование 2030“, „Заедно в час“, Junior Achievement, Обединения детски комплекс - Благоевград, Българското дружество по хранене и диететика, Българската асоциация за борба със затлъстяването и съпътстващите го заболявания, Асоциацията на българските футболисти, „BG Бъди Активен“, Реал спорт, Екопак България, Denkstatt и WWF.
Още от стъпването си в страната през 1965 г. Кока-Кола не спира да се развива и през годините осъществява редица сериозни инвестиции. През 1992 г. в България се основават офисите на Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани и българският офис на The Coca-Cola Company. През 2004 г. Групата Кока-Кола Хеленик отваря първия си център за споделени услуги в областта на информационните технологии, а през 2011 г, компанията основава в България втори такъв център за, този път в областта на финансите и човешките ресурси. През 2013 г. компанията Coca-Cola Enterprises също избира София за свой център за услуги в областта на финансите.
Днес Кока-Кола в България е работодател на над 2 000 българи. Компанията осъществява производството си за местния пазар и за износ в 2 български града: Костинброд и Банкя и за последните 10 години е инвестирала само в производствените мощности там над 200 милиона лева. През миналата година, пряката добавена стойност на системата на „Кока-Кола” е 49 милиона евро. Чрез снабдяването и продажбите на местно ниво, системата на компанията поддържа и допълнителни доходи в размер на 221 милиона евро на ниво доставчици, клиенти и техните доставчици. Така общото въздействие на добавената стойност на системата в България възлиза на 270 милиона евро или на 0.6% от националния БВП. Специално подробно проучване за въздействието на Кока-Кола върху българската икономика през изминалата година ще бъде оповестено през януари 2016.
Корпоративната отговорност е в основата на всичко, което Кока-Кола прави от самото си създаване до сега. Компанията постоянно инвестира в българското общество и концентрира усилията си в 3 основни приоритетни области: развитие на младите хора, активен начин на живот и балансирано хранене и околна среда. В сферата на развитието на младежите Кока-Кола работи в тясно партньорство с организациите „Заедно в час“, Junior Achievement и активно участва в инициативата „Образование 2030“. В сферата на активния начин на живот Кока-Кола и нейните партньори организират редица спорни инициативи, сред които проекта Now We Move, ученическите футболни турнири „Купата на Кока-Кола“ и програмата „Децата и футболът“, чрез изграждане и реновиране на спортни съоръжения. Само през 2015 г. в спортните активности, подкрепяни и организирани от компанията, са се включили на 125 000 българи.
Кока-Кола активно се грижи за опазването на околната среда. През 2014 г. успяхме да намалим използването на вода за производството на литър напитка с 16%, в сравнение с 2010 г., използването на енергия намаля с 18,7%, а емисиите на въглероден диоксид с 15%. Кока-Кола организира и една от най-значимите екологични инициативи в България – „Моят зелен град“, която тази година се проведе в 21 града и засади първата си горичка от 300 дървета в гр. Банкя.