Граждани от цялата страна се включиха в Национален протест срещу поскъпването на винетките. Недоволни шофьори излязоха с автомобилите си на шествия в 29 града на страната заради поскъпването на годишния винетен стикер за леките автомобили с 30 лева.
В София шествието започна в 14.00 от пространството пред Народно събрание и преминава по "Цариградско шосе". Автомобилите се движат в една колона, като натискат клаксоните си. Булевардът е затворен за движение за леките коли, които не участват в шествието, но автобусите на градския транспорт се движат. Пътното платно в посока центъра е свободно за движение. В шествието вече участват близо 200 автомобила
В Русе автошествието започна от Градските хали. След това колоната се отправи по бул. "Придунавски" и стигна до района на ГКПП "Дунав мост", където шествието завърши. През целия път автомобилите се движеха бавно, което затрудни трафика, а на моменти дори го блокира. "За тези пътища, които имаме, е безумие да се плаща винетка, а камо ли цената й да се увеличава", каза Диан Димитров, един от участниците в автошествието.
Над 50 автомобила потеглиха на автошествие във Варна в знак на протест срещу поскъпването на винетките. Те се движеха бавно и натискаха клаксоните. Недоволните се събраха пред Катедралата в черноморския град. Оттам преминаха по бул. "Мария Луиза” и спряха пред сградата на общината. По време на шествието се образува задръстване. Автомобилите бяха обкичени със стикери против поскъпването на винетките. Развяваха се и знамена. Протестиращите заявиха, че няма да блокират движението, но трафикът в района беше затруднен. Имаше засилено организирано полицейско присъствие, но до сблъсъци не се стигна. След кратко събиране пред общината протестиращите се разотидоха.
Над 50 автомобила участваха в протеста в Благоевград. Недоволните шофьори се събраха в 13.00 часа пред ЮЗУ "Н. Рилски" и 20 минути по-късно, с надути клаксони и развети трибагреници, потеглиха по улиците на града.
В Добрич десетки автомобили обиколиха главните булеварди на града, като на места спираха и затрудняваха движението. „Пътищата в България и конкретно в Добруджа са оставени на саморазрушение. Залъгвани сме десетилетия наред, че магистрала "Хемус” ще бъде построена. Сегашният участък от Варна е в окаяно състояние, което е причина за многобройни инциденти, повреди и катастрофи”, каза участник в протеста.
Стотици коли преминаха по видинските улици в посока към изхода на Видин, където протестиращите срещу по-високите цени на винетките ще блокират главен път Е 79. Колоната от автомобили, която е над 3 км, бе водена от кола с българския флаг. Блокирането на главен път Е 79 ще стане в началото на град Дунавци. Според протестиращите по-високата цена на винетките е неоправдана спрямо доходите на населението в България, особено за живеещите в северната част на страната, където няма и магистрали.
Протестни действия се проведоха и в Бургас, Пловдив, Стара Загора, Велико Търново, Русе, Шумен, Пазарджик, Плевен, Сливен, Разград, Самоков, Казанлък, Враца, Дупница, Димитровград, Берковица, Белоградчик, Габрово.
Недоволството на протестиращите е предизвикано от решението на правителството да вдигне с 30 лева на цената за годишния винетен стикер за леки автомобили. Промяната влиза в сила от 10 декември тази година, а от 1 януари годишната винетка ще струва 97 лева, вместо 67 лева, колкото е в момента.
Месечната и седмичната цена на стикерите се увеличават с 5 лева съответно на 30 и 15 лева. Годишните винетки за 2015 г. остават валидни до 31 януари 2016 година. За автобусите, отговарящи на стандарта Евро 1 и 2, годишната винетка се вдига до 1050 лева, а за тежкотоварните камиони над 12 тона, винетките според екологичния стандарт стават съответно 1743 и 1340 лева.
Регионалният министър Лиляна Павлова и началникът на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров мотивираха увеличението с необходимостта от повече пари за поддръжка на пътищата. Очаква се след актуализирането на цените, Агенция Пътна инфраструктура да събере със 73,5 милиона лева повече през следващата година. Според шофьорите обаче е абсурдно винетката в България да струва повече от тези в западните държави, където пътищата са в много по-добро състояние.