Представители на туристическия бизнес са изразили умерен оптимизъм за предстоящия зимен сезон. Това съобщи зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева по време на туристическото изложение "Go2Balkans".
Всички са притеснени от топлото време, но като цяло записванията вървят добре, разчита се на засилени записвания в последния момент, допълни още Георгиева, цитирана от БТА.
Сред пазарите, на които страната ще разчита на ръст през сезона, са Израел, Молдова, Великобритания, Словакия, Македония и на традиционните балкански пазари - Гърция, Румъния и Турция.
Всъщност гръцките, турските и румънските туристи са сред генериращите най-много приходи за българския входящ туризъм, посочи зам.-министърът. За 2014 година туристите от Гърция в България са над 1 млн., от Румъния - малко над половин милион, а от Турция - малко под половин милион.
Няма впечатления кризата в Гърция да се е отразила на туристическите пътувания на гърците през лятото. Георгиева изрази своята надежда и предстоящият зимен сезон да не бъде засегнат от проблемите в южната ни съседка.
Министерството на туризма ще подкрепя всяка инициатива за създаване на общи туристически балкански продукти, отбеляза още зам.-министърът и допълни, че такава възможност има в рамките на Дунавската стратегия и в частност развитието на културно-историческите маршрути.
„Работим усилено за създаването на бранд Дунав“, допълни тя.
България и Румъния имат подписан меморандум за сътрудничество и напреднали отношения по повод изграждането на общ туристически център в Китай. С Гърция се водят разговори за създаване на подобни общи продукти и средства за налагане на региона на Балканите като туристическа дестинация.
Ирена Георгиева коментира, че китайските туристи се интересуват от минимум три дестинации при едно пътуване, което е не по-кратко от десет дни до две седмици.