Индия е един от най-перспективните далечни пазари за България, коментира българският министър на туризма Николина Ангелкова по време на среща с държавния министър на туризма и гражданската авиация на Индия Махеш Шарма в Делхи.
От своя страна Шарма отбеляза, че акцент в бъдещото сътрудничество между двете страни може да е откриването на директна авиолиния , която да свързва София с Делхи, Мумбай, Калкута и Амритсар и да се превърне в предпоставка за сериозен пробив на индийския туристически пазар, пише пресцентърът на Министерството на туризма.
С откриването на тези дестинации България може да стане авиационен център, от който туристите лесно да стигат до други дестинации в Западна Европа или САЩ.
България ще е домакин на кръгла маса в началото на 2016 г. за набелязване на конкретни мерки за насърчаване на туристопотока с Индия и с участие на представители на едни от най-големите индийски фирми в областта на туризма, стана ясно още след срещата.
Двамата министри подкрепиха и идея за организиране на дни на България в Индия и на Индия у нас, което също е добър начин за сближаване на двата народа и реклама на възможностите за туризъм.
Необходимо е още и сключването на ново споразумение за двустранно сътрудничество с конкретни стъпки за стимулиране на туризма, коментираха Ангелкова и Шарма.
По време на визитата си в Делхи Николина Ангелкова участва и във форум за насърчаване на туристопотока между двете страни и инвестициите в областта на туризма, организиран от Федерацията на индийските търговски камари (FICCI), която обединява най-големите представители на индийския бизнес.
Българският министър съобщи, че Министерството на туризма е в процес на разработване на инвестиционна карта на България и че новосъздаденото ведомство цели да се превърне в one-stop-shop за големи инвеститори, за да гарантира максимално облекчаване на административните процедури, свързани с реализирането на големи инвестиционни проекти.
Топ продуцентът на Боливуд Рамджи Натараджан, който снима у нас филмови продукции заедно с три от най-големите имена на индийския екран – Шарук Кхан, Аджай Девган и Каджол, отбеляза, че предстоят да се заснемат още 10 боливудски филма в България. През декември в киносалоните на Grand Cinemas ще бъде показан и имиджовият клип за България.
Индия е пазар с население от 1,2 млрд. души и страната ни има реалния шанс да разшири позициите си на него, отбелязват от Министерството на туризма. През миналата година за снимки на своите филми в България бяха някои от най-големите индийски филмови звезди Аджай Девган, Шарук Кхан и Каджол, което засили интереса към страната ни.
Увеличение на интереса има и според статистиката – броят на индийските туристи, посетили България през 2014 г., е над 8400, което е с близо 60% ръст спрямо предходната година. Индийските туристи се интересуват предимно от нашите исторически обекти, спа услуги, шопинг и сити турове.