От месец само регистрирани потребители могат да проверяват онлайн сметката си за електроенергия, издадена от ЧЕЗ България. Това става ясно след заседанието на Потребителския съвет на компанията.
Основната тема на разговорите е била развитието на електронните услуги, посочват от пресцентъра на електроенергийното дружество.
Председателят на съвета Тодор Матев уточнява, че ограничението е с цел защита на потребителите. „Преместването на функционалността има за цел да ограничи възможността за неправомерен достъп до фактурите на клиентите“, коментира той и отчита, че този метод позволява гъвкавост и удобство за съхранение на данните.
ЧЕЗ България предлага и услуга за известяване с SMS за неплатени сметки, но от асоциацията „Активни потребители“ предлагат още услугата да бъде разширена и потребителите да бъдат известявани – чрез SMS или имейл, за предстоящи ремонтни дейности, заради които ще има прекъсване на захранването.
От компанията съобщават и за ръст от 24% на регистрираните потребители, които получават SMS известия за просрочени фактури и проверка на сметката за първото полугодие. В периода януари – юни 2015 година 8,5 хил. души са направили регистрация. Общо клиентите, които се възползват от услугата, са 74 хил.