Таксиметрова фирма е подвеждала повече от четири години клиентите си със стикери по колите, които имитират наложила се на пазара марка.
Нарушението е установено от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), която е глобила с 3520 лв. „ОН Сититранс“ ЕООД. Сумата представлява 8% от общия оборот на дружеството за 2014 г. Комисията постановява прекратяване на нарушението, което подлежи на незабавно изпълнение.
В хода на проучването е установено, че подателят на искането „За едно евро“ ООД и компанията „ОН Сититранс“ ООД предоставят на пазара услугата таксиметров превоз на пътници.
„За едно евро“ предоставя услугата в София от 1999 г. и към настоящия момент. Компанията притежава комбинирана марка, която присъства на предните врати на таксиметровите автомобили. От 2005 г. на задните врати на такситата се поставят стикери, рекламиращи услугите на банка.
Предвид дългогодишното присъствие на пазара КЗК приема, че външният вид на автомобилите се е наложилил сред потребителите най-вече с рекламното си лого във формата на печат с две концентрични окръжности, както и с рекламните стикери.
„ОН Сититранс“ ЕООД поставя на таксиметровите си автомобили два варианта на стикери с изображения, във висока степен сходни с тези на „За едно евро“, информира КЗК.
След съпоставяне на външния вид на такситата на двете компании антимонополният орган намира, че приликите са достатъчни да заблудят потребителите кой предлага услугата, а присъствието на сходни централни елементи измества вниманието от разликите около тях.
При определяне на санкцията КЗК е взела под внимание факта, че нарушението продължава повече от четири години.