fallback

Изнасяме птиче месо и гъши дроб за Япония

Страната е одобрила процедурата за внос от България, обяви зам.-министърът на икономиката Любен Петров

12:42 | 13.10.15 г.

Япония е одобрила процедурата за внос на българско птиче месо и гъши дроб, с което вече допуска нашите продукти до местния пазар. Това обяви зам.-министърът на икономиката Любен Петров при откриването на българо-японски бизнес форум.

В момента тече и друга процедура за разрешаването на износ на българско свинско месо към Япония. Според него двете процедури ще позволят на много малки и средни предприятия от България да намерят свои партньори в Япония и да започнат износ, съобщават от пресцентъра на Агенцията за малки и средни предприятия. 

Зам.-министър Петров призова японските компании да насочат поглед към България като страна, която може да бъде тяхна врата за цяла Европа. Той е посочил, че има възможности за влизане в държавните и частни индустриални зони у нас.

В Япония има 35 млн. малки и средни предприятия и повечето от тях търсят възможности за излизането на нови пазари. Това е заявил председателят на групата за приятелство „България – Япония“ към горната камара на японския парламент Коичи Киши.

Петров напомни, че за засилване на двустранните икономически връзки и подпомогане на българските износители на японския пазар през 2014 г. е възстановена дейността на търговското ни представителство в Токио.

Той посочи още, че има потенциал за по-осезаемо присъствие на български стоки на японския пазар и каза, че такива са български вина, мляко и млечни продукти, пчелен мед, минерална вода, етерични масла и особено розовото масло, продукти на машиностроенето, електрониката и електротехниката.

По думите на директора на агенцията Мариета Захариева между България и Япония съществува неизползван потенциал за нарастване и диверсифициране на двустранния стокообмен. Необходимо е и двете страни да търсят експортни възможности за балансиране и увеличаване на двустранния стокообмен чрез насърчаване на преките контакти между български и японски фирми и бизнес партньори, допълни Захариева по време на срещата си с Атсуши Тойонага, комисар на Японската агенция за малки и средни предприятия.

По предварителните данни на НСИ за периода януари-август 2015 г. е налице ръст на износа за Япония от 49% в сравнение със същия период на 2014 г., като износът достига 54,3 млн. лева. Вносът от Япония спада с 9% и достига 100,4 млн. лева. Наблюдава се тенденция за увеличаване на износа ни на стоки с добавена стойност като интегрални схеми, електронни трансформатори, машини и апарати за подготовка и преработка на тютюн, инструменти и апарати за автоматично регулиране и контрол, радиоапарати, миялни машини, медицински инструменти, както и при облеклата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:56 | 09.09.22 г.
fallback