IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Драганов: Клипът с холивудските звезди е нерегламентирана държавна помощ

Не виждам как този клип би привлякъл един български или чуждестранен турист у нас, заяви експертът

18:30 | 12.10.15 г. 22
Драганов: Клипът с холивудските звезди е нерегламентирана държавна помощ

Рекламният клип, който представи туристическото министерство, и в който световноизвестни киноактьори споделят впечатленията си от България, практически представлява реклама на едно самостоятелно търговско дружество - „Ню Бояна филмс”, което всъщност е нерегламентирана държавна помощ. 

Това каза в коментар за Investor.bg Румен Драганов, директор на Институт за анализи и оценки в туризма по повод на клипа, който от вчера се върти в медийното пространство, и по думите на министъра на туризма ще привлича туристи  у нас.

Като цяло клипът е насочен към продуценти и директори на продукции главно в САЩ за привличане на заснемане на филмови продукции в киноцентъра в Бояна, каза експертът, като уточни, че в това няма нищо лошо. Самата реклама на дружеството се повява в 42-та секунда на клипа, напомни експертът.

Той констатира, че предприемането на тази стъпка от Министерството на туризма за реклама на частно дружество, която да бъде разпространявана в Европа и в света, със средства от държавния бюджет, представлява нерегламентирана държавна помощ. Най-малкото по същия начин би трябвало да се подходи към други търговски дружества, които извършват същата дейност, посочи Румен Драганов.

„Не познавам българска фирма, която продава своя продукция в чужбина, която в свои брошури или сайт не е споменавала добри думи за България по същия начин, както го прави киноцентърът, но досега не съм чувал държавата да се ангажира с разпространение на тези рекламни материали на което и да е българско търговско дружество“, посочи експертът.

Освен това, по негово мнение, тази реклама чрез този клип е абсолютно непригодна за някои пазари - например за руския пазар, където по принцип Холивуд и Силвестър Сталоун в частност се възприема като актьор, играещ в роли против руснаци. Също така Франция не приема Холивуд като нещо положително за европейската култура, Германия също работи за повече европейско кино, допълни експертът.

По същия начин този клип е абсолютно непригоден и за нашия пазар, защото не виждам как българите ще изберат вместо Гърция например България за почивка на базата на препоръките, които правят Бандерас, Сталоун, Стейтън, Салма Хайек и другите известни звезди от този клип.

„Всъщност това, в което министър Ангелкова се втурва като в авантюра, е познато на големите чужди туроператори от години – те правят реклама на България и то по абсолютно безвъзмезден начин, финансирайки клипове с чудеса на природата, културни забележителности и нематериално културно наследство“, посочи експертът.

По думите му годишно тези туроператори харчат около 56 милиона евро за реклама на България. Затова трябва да си даваме сметка, че рекламата на България не се прави от Министерството на туризма с бюджета, отделен за целта, а се извършва от 350 туроператора, които продават България в около 32 хиляди агенции и над 10 хиляди интернет сайта в Европа и света.

„Ако подходим така към едно дружество и подпомогнем броудкастинга на неговата реклама и появата на името му в клипа, финансиран от държавата, би трябвало да подпомогнем по същия начин тези 350 туроператора, което означава, че МФ трябва да включи в бюджета за догодина тези 56 милиона евро, които се харчат в момента, и да подпомогнем всички онези, които правят реклама на България досега безвъзмездно, тоест същото което прави и киноцентърът в Бояна, обясни Драганов.

По повод тезата на Ангелкова, че този клип ще привлече туристи в България Драганов коментира, че това е пълно непознаване на туризма и е заблуда на общественото мнение.

„Не виждам как този клип би привлякъл един български турист, един руски, германски, френски или скандинавски турист, който гледа този клип. Той дори не би привлякъл американски туристи, независимо че е насочен главно към американския пазар“, заяви още Драганов.

По думите му клипът е идеален да бъде показван и видян от продуценти и филмови директори на американски продукции, за които да е видно, че българският киноцентър е конкурентен и предлага „мили хора, реки, езера и планини, които предлагат и други страни, но все пак имаме студиа, в които могат да се заснемат филми и именно към тях е насочен клипът“.

Рекламният клип не е насочен към туристите. Познавайки добре работата на туроператорите, не виждам нищо, което би помогнало на който и да е туроператор да доведе туристи у нас. Този клип едва ли би бил припознат от тях, по-скоро би бил сложен веднага в чекмеджето и би бил приет с лека усмивка, коментира Румен Драганов инициативата на министър Николина Ангелкова.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:32 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

12
rate up comment 7 rate down comment 7
deant
преди 9 години
рекламата не е лоша и е оригинално решение да се ползват много известните филмови звезди. Проблема е, че ако някой се върже и реши да дойде на туризъм в скапаната ни държава, ще се почувства много излъган и може да реши да съди звездите за заблуда:)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 0 rate down comment 4
Pronto
преди 9 години
Ей много съжалявам, че интерфейсът не позволява да со коригираш мнениетоза печатни грешки
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 8 rate down comment 6
Pronto
преди 9 години
Това, че Рамбо или Зоро ще кажат, че се чувстват като у дома в България, едва ли ще подтикне феновете им да дойдат: че в клипа въобще не става дума какво да могат да правят те. А ако идеята е да се привлече снимачна работа, то една кампания в специализирани медии и асоциации ще е много по-евтина.А за да бъде истинско публично частно партньорство или както му се казва, би трябвало да има конкурс, в който да могат да участват и Лукойл, и Българтабак, ако щете, и Американските Марици, че чак до хотела на Гоце. Който предложи най-много пари, той да си прави реклама с "логото" на Българи и с платено разпространение от бюджета.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 15 rate down comment 10
MZ/X
преди 9 години
Няма значение какво ти е мнението за Холувуд! Важното е, че много хора ги обичат тези артисти и ако те кажат, че България е супер място, със сигурност много хора ще ги послушат и това ще донесе пари на България!Ако бяха навили Путин да каже, че България е супер и да го рекламират на руската публика за мен също е ок!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 11 rate down comment 9
MZ/X
преди 9 години
Ако Лукойл плати хонорара на няколко световно известни артисти, които кажат, колко е добре в България, не бих имал нищо напротив в клипа да се вижда и рафинерията в Бургас. Това са взаимно изгодни поблично частни партньорства в които няма нищо лошо и осъдително. Сътрудничеството с Ню Бояна обаче е много по естествено, защото самото студио е едно от нещата с които става много известна в света България, а е и много важно артистите които идват да се надъхват че това е хубаво място, за да има повече филми, повече работа за българските актьори и персонал и повече данъчни приходи за държавата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 11 rate down comment 12
Сините камъни
преди 9 години
И как стават известни най-известните?Дават си *** под наем и се започва прокламиране на разни "ценности", дето единствено оскотяват хората!Холивуд е най-силната част на пропагандата на американците, коятопоказва всичко друго, но не и реалността!Холивуд е отрова, бавна и сигурна!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 9 rate down comment 9
eng.Garin
преди 9 години
Айде за да проводеш нормално мисловната дейсност по отношение на "експерта" си представи , че министерството на туризма се изпъчи с реклама на Рафинерията Лукойл в Бургас. Нали точно ти ще си първия дето от "експерт" ще направиш експрет всеки дето бълва *** по такава реклама! Видя ли, че тоя е експерт?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 12 rate down comment 6
MZ/X
преди 9 години
Има ли изобщо експертът какво представлява понятието непозволена държавна помощ? Това е помощ която нарушава пазарната конкуренция на даден пазар в полза на един играч? Може ли да ми каже г-н експертът интересите на кое конкурентно киностудио в България са засегнати с излъчването на този клип?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 16 rate down comment 10
MZ/X
преди 9 години
Едни от най-известните актьори в света казват колко добре са се чувствали в България и това не било реклама на България????Да не говорим, че и Ню Бояна филмс би могла да стане поне толкова голяма туристическа атракция, като големите филмови студия в Холивуд!Когато рекламират България като туристическа дестинация в държавните клипове, и показват частни хотели, не е ли непозволена държавна реклама за частните хотели в България? Аман от простотии!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 28 rate down comment 10
eng.Garin
преди 9 години
Ха ха:) Това е смешно на фона на трагичния гаф на Борисов днес! С думи прости, Премиера на Република България заяви без един грам срам, че България целенасочено е държала курс срещу собствените си интереси и интересите на Русия срещу ....едно абсолютно нищо! СРЕЩУ АБСОЛЮТНО НИЩО! Той , милия, бил очаквал нещо си, бил се нядявал , искал да каже на другарите индианци , че не можело така само да взимат без да дават! Старнно изказване на премиер! Сякаш беше дрогиран или нещо подобно! Не мога да обясня реакцията на гражданите на България, които научават подобна новина от сутата на премиера и я слагат в края на новинарската колонка като поредната загуба на националния отбор! Оскотяването вече е минало точката от която е възвратимо! Жалко!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още