Превръщането на България в кинодестинация ще донесе допълнителен ръст на туристите. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова при представянето на нов рекламен клип на България, съобщава Агенция „Фокус”.
По думите на министър Ангелкова този клип показва тясната връзка между туризма и киноиндустрията и за това колко много туристи се привличат, благодарение на киното.
„Аз вярвам, че с общи усилия фокусираното върху България и превръщането й в кинодестинация ще ни донесе допълнителен ръст на туристите и ще ни помогне в усилията за намаляване на сезонността на туризма”, допълни тя.
Споре нея в България са идвали и с усилията на филмовите компании, ще продължат да идват известни личности. Министър Ангелкова допълни обаче, че е необходимо заедно да положим още повече усилия.
Именно за това в сформирана работна група между министерствата на туризма и икономиката, на която се обсъждат възможностите за стимули за киноиндустрията у нас. Министър Ангелкова коментира, че тези стимули са свързани с идеи, заложени от едно изследване на Европейската комисия, което предвижда възможностите за данъчна ваканция, данъчен кредит и фискални отстъпки.
Тя обясни, че трябва да се премине през процедура по нотификация, но тя е строгорегламентирана в ръководството на ЕК за 5 години, така че ще е възможно да бъде предвидена за всеки един инвеститор в областта. „Ние проучваме всичко това, което се прави в другите страни. Това прави работната група. Целта е да предложим това, което би било най-подходящо за нашите условия, за да може да има полза”, заяви министър Ангелкова.
Новият рекламен клип на България изцяло променя начина, по който искаме да се говори за страната ни.
„Точно 10 месеца работим за изработването на този нов рекламен клип на България. Неговата подготовка изцяло променя начина, по който искаме да се говори за България и за първи път с името и лицето си в него застават пред камера и рекламират България много известни личности”, заяви министър Ангелкова.