Всички фирми, които са клиенти на „Топлофикация София”, ще получават електронни фактури вместо хартиени от 1 октомври, съобщиха от дружеството. Това става след тримесечен преходен период, в който бизнесът можеше да получава едновременно и двата документа. От този месец хартиен дубликат ще бъде издаван само при поискване в Централно управление на компанията.
При регистрация за е-фактура бизнес клиентите ще имат достъп в дигитален вариант не само до сметката си, но и до всички други счетоводни документи, свързани с предоставяната услуга, които са легитимни при представяне пред компетентните органи.
“Електронната фактура е абсолютно легитимен финансов документ, който се архивира и препраща много по-удобно. Все повече документи се генерират и изпращат в електронен вид, затова на практика не очакваме бизнесът да има нужда от хартиени дубликати, но имаме готовност да ги предоставяме, ако някой все пак поиска”, обясни инж. Марияна Хардалова, директор „Обслужване на клиенти и управление на вземанията” в компанията.
За да се заяви електронна фактура, е достатъчно да се изпълнят три стъпки – да се изтегли формуляр /образец/ от www.toplo.bg, да се попълни и да се изпрати на e-faktura@toplo.bg.
Заявления се приемат и в деловодството на дружеството – кв. Борово, ул. „Ястребец” 23 или в касите на компанията, като клиентите трябва да имат предвид, че формулярите за небитови и битови потребители са различни. Те са достъпни на сайта на компанията.
Проучване на “Топлофикация София” показва, че над 90% от клиентите са губили хартиената си фактура и се е налагало преиздаването й. В над 70% от фирмите е било необходимо да се копират или сканират хартиените фактури с цел препращане към счетоводство и запазване в архив.
Към момента близо 12 хил. битови клиенти на компанията вече са преминали към електронни фактури.