Не се знае дали и кога стратегията за Българските държавни железници (БДЖ) ще получи необходимото финансиране. Министърът на финансите Владислав Горанов не дойде на днешното заседание на парламентарната комисия по транспорт, на което трябваше да отговори на обвиненията на министъра на транспорт и информационните технологии Ивайло Московски.
Парламентарният секретар на финансовото министерство не можа да обясни къде е министърът и защо не се е явил пред народните представители, въпреки че е поел ангажимент да присъства.
Припомняме, че на последния блиц контрол в парламентарната транспортна комисия Московски се оплака, че стратегията за реформиране на БДЖ, която беше подготвена в началото на тази година, още не е минала съгласувателната процедура заради отказа на финансовото министерство да осигури средствата за изпълнението на стратегията.
Ивайло Московски каза още, че има опасност правителствените самолети от Авиоотряд 28 да бъдат арестувани в няколко европейски държави заради неразплатени летищни такси и други задължения.
Финансовото министерство даде отрицателно становище по стратегията за БДЖ с мотива, че изпълнението й ще наруши тригодишната бюджетна рамка.
В документа са заложени инвестиции за 420 млн. лева в железниците до 2022 г. Отказът на финансовото министерство да я одобри означава, че на този етап България няма как да поиска от Европейската комисия разрешение за държавна помощ за железниците.
По време на краткото заседание на парламентарната комисия депутатът Георги Кадиев коментира, че БДЖ е тръгнало по пътя на военновъздушните сили. Той предупреди, че догодина можем да останем с „четири влака” и да „аутсорсваме за БДЖ на други фирми”.
Депутатите от комисията настояха да бъде насрочено ново заседание и да се потърси съдействието на премиера Бойко Борисов и председателя на парламента Цецка Цачева, които да принудят Горанов да се яви на изслушване.
След краткото заседание директорът на БДЖ Владимир Владимиров обясни пред журналисти, че се надява стратегията да бъде одобрена, защото дружеството се нуждае от инвестиции.
Той отчете, че състоянието на железниците се подобрява в сравнение с миналата година. За първите осем месеца на годината загубата се е свила наполовина до 10 млн. лева.
Очакванията на Владимиров са загубата за цялата година да е 20 млн. лв. спрямо 50 млн. за миналата. Същевременно дълговете към финансови институции са се свили с над 30 млн. лв.
Впоследствие се оказа, че финансовият министър Владислав Горанов все пак е в парламента, въпреки че не дойде на заседанието на комисията. Пред журналисти той се оправда, че поканата му била за заседание на комисията след края на пленарния ден.
Горанов не коментира темата за БДЖ. Единствено посочи, че за момента няма възможност за финансиране за Авиоотряд 28. Той каза още, че тепърва започва подготовката за Бюджет 2016.
преди 9 години Както писах, "справка Украйна"! И там различни партии има в момента. Общото между тях е че всичките са американски постанци. И у нас е все тая кой ще е на власт. Който по слуша външните ни "приятели" той ще се сдобие с правото да краде подопечената му територия и местните /колкото са останали де/. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години добре де, що плачеш ... "елита" от поданици на чужди държави беше изринат с Орешарски, ама нали трябва да им изметем мизерията дето е творяха 20 години след комунизма. А пък и сегашните, макар и нашенци, просто не могатИ станишев и пирински не са родени в България, сигурно има и други, ама за тия се сещам на първо време. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години С "елит", постанци от чужди държави, всичко що е българско и особенно държавно е обречено. Дори военната ни авиация вече я няма и ще бъде заменена с чужда. С назначен "елит" е така. Справка Украйна! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар