Не се знае дали и кога стратегията за Българските държавни железници (БДЖ) ще получи необходимото финансиране. Министърът на финансите Владислав Горанов не дойде на днешното заседание на парламентарната комисия по транспорт, на което трябваше да отговори на обвиненията на министъра на транспорт и информационните технологии Ивайло Московски.
Парламентарният секретар на финансовото министерство не можа да обясни къде е министърът и защо не се е явил пред народните представители, въпреки че е поел ангажимент да присъства.
Припомняме, че на последния блиц контрол в парламентарната транспортна комисия Московски се оплака, че стратегията за реформиране на БДЖ, която беше подготвена в началото на тази година, още не е минала съгласувателната процедура заради отказа на финансовото министерство да осигури средствата за изпълнението на стратегията.
Ивайло Московски каза още, че има опасност правителствените самолети от Авиоотряд 28 да бъдат арестувани в няколко европейски държави заради неразплатени летищни такси и други задължения.
Финансовото министерство даде отрицателно становище по стратегията за БДЖ с мотива, че изпълнението й ще наруши тригодишната бюджетна рамка.
В документа са заложени инвестиции за 420 млн. лева в железниците до 2022 г. Отказът на финансовото министерство да я одобри означава, че на този етап България няма как да поиска от Европейската комисия разрешение за държавна помощ за железниците.
По време на краткото заседание на парламентарната комисия депутатът Георги Кадиев коментира, че БДЖ е тръгнало по пътя на военновъздушните сили. Той предупреди, че догодина можем да останем с „четири влака” и да „аутсорсваме за БДЖ на други фирми”.
Депутатите от комисията настояха да бъде насрочено ново заседание и да се потърси съдействието на премиера Бойко Борисов и председателя на парламента Цецка Цачева, които да принудят Горанов да се яви на изслушване.
След краткото заседание директорът на БДЖ Владимир Владимиров обясни пред журналисти, че се надява стратегията да бъде одобрена, защото дружеството се нуждае от инвестиции.
Той отчете, че състоянието на железниците се подобрява в сравнение с миналата година. За първите осем месеца на годината загубата се е свила наполовина до 10 млн. лева.
Очакванията на Владимиров са загубата за цялата година да е 20 млн. лв. спрямо 50 млн. за миналата. Същевременно дълговете към финансови институции са се свили с над 30 млн. лв.
Впоследствие се оказа, че финансовият министър Владислав Горанов все пак е в парламента, въпреки че не дойде на заседанието на комисията. Пред журналисти той се оправда, че поканата му била за заседание на комисията след края на пленарния ден.
Горанов не коментира темата за БДЖ. Единствено посочи, че за момента няма възможност за финансиране за Авиоотряд 28. Той каза още, че тепърва започва подготовката за Бюджет 2016.
преди 9 години https://anonybulgaria.wordpress.com/2015/01/23/%D0%B2%D0%B8%D0%B6%D1%82%D0%B5-%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D1%81%D0%B0-%D1%81%D0%B2%D1%8A%D1%80%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%B8-%D1%81%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%81-%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D0%B7/Така се управлява България. :) А ти си ги дели на колко искаш партии и партийки! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години "БДЖ в сегашния си вид е неспасяема"==Така е и така ще бъде докато не я ликвидират. Примери от близкото минало колкото щеш. И с енергетиката ни ще стане същото. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ако искаш да разбереш какво се случи по "Виденово" време виж къде отидоха парите от продажбата на БГ икономиката. Москва едва ли е мястото където държат откраднатото БГ олигарсите. Стига с това КГБ. Отдавна у нас се разпореждат ЦРУ Моссад и Турските служби! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години А защо не помислите как да спасите българския данъкоплатец от БДЖ?? Стига са цоцали субсидии всяка година... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години БДЖ в сегашния си вид е неспасяема. Докато има синдикати и се използва предимно за социални функции, така ще е. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Тол-такси или по-скъпи винетки за преводни средства над 3 тона, примерно, и алтернативните транспорти ще живнат. Като се има предвид, че и автобус с 30 пътника е над 3 тона... Отделно че ще намалеят ремонтите и произшествията по пътищата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Няма армия , няма полиция, няма и съдебна система /или поне за редовия гражданин/,това от 44-та година го няма за редовия граждаин, не е драма. Дето се вика, то не са останали живи от времената когато ги е имало. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години както например навремето свалиха Виденов ли ? НПО от руски генерали, то верно че мисловното ниво в родината е паднало, ама чак да ти се вързват на евтината пропаганда, надали .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години еми не е все тая. Факт е че след твоите хора от Кремъл, тук е само пустиня и хората се изнасят масово и без война.... а справката ти е грешна.От цялата пропаганда дето е ръсите най ме е яд че само пишете че американци ни дърпат конците, което уви не е верно. А дано някой ден да стане така че да ги слушаме тях, а не мурзилците. ... уви още този ден е далеч ако дойде въобще. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ако местните искат да разберат какво ще се случва в страната им, трябва внимателно да следят забележките на "неправителствените" организации финансирани от САЩ. Ако което и да е правителство се "разсее" и не слуша...ще си ходи. Идват другите с обещание за по голяма концентрация когато им се говори! :))) Между временно държавата си "отива". Отива си и народа и с бързи темпове. Няма армия , няма полиция, няма и съдебна система /или поне за редовия гражданин/, няма да има и държава и в икономиката. отговор Сигнализирай за неуместен коментар