Подготвя се целогодишна рекламна кампания на България по водещи европейски телевизионни канали. Германия, Англия, Франция са основните и по-големи пазари в Европа, които ще бъдат обхванати от телевизионната кампания на България.
Рекламният проект се финансира от Европейския фонд за регионално развитие и от държавния бюджет с близо 6,3 млн. лева, а бенефициент е Министерството на туризма. Продължителността на изпълнението му е 44 месеца, предава БТА.
Целта е чрез популяризиране на българския туристически продукт по водещите телевизионни канали да се увеличи обхватът на аудиторията, достигната чрез целогодишната телевизионна кампания и онлайн рекламата в уебсайтовете на съответните канали.
Потенциалните туристи, включени в аудиторията на използваните телевизионни канали, са 500 млн. домакинства в света, от които над 350 млн. в Европа.
Чрез Euronews, Eurosport, National Geographic Channel и Discovery Channel рекламите ще достигат и до Азия, Близкия Изток и САЩ, така че покритието ще е в целия свят. Мотивът за избора на тези канали е, че те имат много голяма гледаемост и интелигентна аудитория, смятат още членовете на екипа по реализирането му.
Украйна и Русия също са във фокуса на кампанията, която няма за цел да компенсира, а да популяризира и насочи избора, коментираха от екипа.
Допълнително заснетите клипове по проекта, т. нар. бонусни клипове, са реализирани от Eurosport и Euronews, които самостоятелно са преценявали тематиката на заснетото.
Имиджовите спотове трябва да са факт до края на октомври. Адаптирали сме максимално старите клипове, с които разполагаме, на съответните езици, посочват още изпълнителите.
"Клиповете не са никак лоши и наистина най-доброто, с което можем да случим нещата", посочиха презентаторите в отговор на въпрос дали сме успели да защитим най-доброто и в наш интерес, а не това, което чуждите телевизионни екипи са успели в удобно за тях време да заснемат.
През март, преди началото на активния летен сезон у нас, Министерството на туризма стартира телевизионната кампания на България по същите четири канала - Eurosport, Discovery Channel, Euronews, National Geographic Channel.
Излъчванията бяха финансирани по проект „Провеждане на целогодишна рекламна кампания на България по водещи паневропейски телевизионни канали“. Той е на обща стойност от около 2,5 млн. евро без ДДС и се финансира по ОП „Регионално развитие“.
В периода март – май 2015 г. рекламните клипове на България по четирите паневропейски телевизии (Eurosport, Discovery Channel, Euronews, National Geographic Channel) са били излъчени 673 пъти, като са достигнали близо 190 милиона гледания.