Готвени промени в състава на Комисията за защита на конкуренцията анонсира депутатът от Реформаторския блок Мартин Димитров пред bTV. Според него регулаторът е ограничил дейността си по отношение на горивния сектор само до писането на доклади.
„През 2011 година в Румъния местният регулаторен орган откри картел и наложи многомилионни глоби”, посочи Димитров и допълни, че едно от предложенията е сегашните членове на КЗК да не могат да бъдат преизбирани.
Депутатът посочи данни от днешния ден, според които дизелът в България е четвъртият най-скъп в Европа, а цената на бензина е на пето място. „Когато отклонението е спрямо средната цена, очевидно конкуренцията е изкривена”, посочи Димитров.
По думите му вече е станало ясно, че през 2011 година 80% от акцизните складове за гориво са били на една фирма. С високи наеми тя може да контролира вноса.
В парламентарния контрол по-рано днес Мартин Димитров и неговият колега Петър Славов поискаха справка за собствеността на акцизните складове днес. Финансовият министър Владислав Горанов първо коментира, че такава информация не може да бъде представена, но след като депутате му обясниха, че през минали години са получавали исканите справки, пое ангажимент да даде данни и за 2015 година.
Пред bTV Димитров допълни още, че вносът на горива у нас може да се улесни след законови промени, с които да стане възможно неизползвани обекти на държавния резерв да се превърнат в държавни акцизни складове. Освен това по идея на митниците освен отложено плащане на акциз, може да се въведе и отложено плащане на ДДС.
Депутатът обяви още и че в отговор на въпрос енергийният министър Теменужка Петкова е потвърдила, че 191 млн. лева за капитала на смесеното дружество „Южен поток - България” са били взети от „Газпром” и за тях се плаща лихва, въпреки че проектът би трябвало да е спрян.