Комисията за защита на потребителите (КЗП) информира, че само за няколко месеца над 20 граждани са депозирали оплаквания във ведомството срещу онлайн търговеца Данаил Трайков Янакиев поради това, че не уважава даденото им от закона право да се откажат от сделката в 14-дневен срок или им отнема възможността да предявят рекламация при установен дефект на закупен продукт.
Търговецът продава широка гама стоки, сред които блендери, очила, записващи устройства, преси за коса, машинки за подстригване, градински маркучи и пр., като осъществява сделките посредством различни онлайн платформи. По данни от жалбите на потребителите до КЗП сред тях са minibazar.com, olx.bg, izgodni-oferti.com и др. Една част от потърпевшите търсят съдействие от институцията, тъй като търговецът не им е възстановил заплатената сума при заявено желание за отказ от онлайн покупката в определените от закона 14 дни. Въпреки че са изпълнили задължението си да изпратят стоките на доставчика в срок и за своя сметка (което удостоверяват с документ – товарителница), той отказва да вземе пратките от офиса на пощенската служба и съответно - да върне парите на клиентите си. Други потребители се оплакват, че нямат възможност да предявят рекламация в случай, че уредът не работи, тъй като търговецът издава фалшиви гаранционни карти с името и координатите за връзка на фирмата „Бултрейд 99” ЕООД, която е близка по наименование до неговата - „БулТрейд 99 – Груп”.
От „Бултрейд 99” ЕООД са сигнализирали, че на адреса и телефона им ежедневно ги безпокоят клиенти, закупили различни уреди от „БулТрейд 99 – Груп”, с цел предявяване на рекламация.
Потребителите не могат да упражнят правото си на рекламация и съгласно разпоредбите на Закона за защита на потребителите (в срок до 2 години), тъй като не успяват да осъществят контакт с търговеца. КЗП информира полицията и предостави копия на постъпилите жалби за предприемане на действия по компетентност относно предоставяните фалшиви гаранционни карти. Експертите на КЗП съветват потребителите, преди да пазаруват от виртуален търговец, да проверят налични ли са на сайта му данни за неговото име, адрес и телефон за връзка. Полезно е също да потърсят отзиви в Интернет от други клиенти относно коректността на съответния доставчик, които да ползват като спомагателна информация.