fallback

Несъответствие на категоризацията е най-честото нарушение по морето това лято

Оплакванията от услугите на плажа, от заведенията и от хотелите нарастват, отчита КЗП

10:23 | 19.08.15 г.

В 10% от случаите при проверки на Комисията за защита на потребителите (КЗП) по морето са открити несъответствия на категоризацията. Това е едно от най-често срещаните нарушения при предлагането на туристически услуги през летния сезон, посочва в интервю за в. „Стандарт“ председателят на КЗП Димитър Маргаритов.

Това лято комисията е извършила над 2300 проверки по хотели и заведения.

В приемните по морето се забелязва нов тип оплаквания - от услуги, които са на самия плаж, коментира той. И уточнява, че става въпрос за отдаване под наем на различни съоръжения за спорт и развлечения и водните атракциони. Най-често туристите сигнализират за липсата на важна информация за начина на безопасната експлоатация на тези съоръжения, както и на оповестени цени.

Комисията получава и традиционните жалби и сигнали за разминавания между обявената категория на хотелите и заведенията и качеството на реално предоставените услуги. Например хотелиерите си спестяват услуги, които са важни и съществени за повече звезди.

В заведенията пък има проблеми с менютата - не е посочен грамаж или цената е обявена само в евро, което, освен че е нарушение на законовото задължение да е в лева, може да заблуди потребителя, че цената е двойно по-ниска.

В някои случаи не се изпълняват изискванията за осигуряване на достъп за хора с увреждания, допълва той.

По думите на Маргаритов през летния сезон продължава да нараства броят на жалбите по принцип - не само тези, които засягат туристическите продукти.

Всеки месец получаваме над 1000 жалби и сигнали, каза той. Преобладават оплакванията за проблеми в търговската мрежа, с комуникациите, битовите електроуреди.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:06 | 12.09.22 г.
fallback