Вследствие на кризата Гърция получи безпрецедентна реклама, включително и в България. Това каза пред ТВ7 Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма.
Той допълни, че независимо от политическата и икономическата криза в Гърция туризмът е частен бизнес и той се е преборил с проблемите. В подкрепа на сектора са се включили авиокомпании и фериботите, които направили много големи отстъпки на билетите.
„Българите също подпомогнаха Гърция, тъй като през юни има 32% ръст на туристите, посетили южната ни съседка, и то без никакъв страх. В същото време у нас течеше реклама на Драгоманското блато, където никой няма да отиде – част от 50 малки обекта, рекламирани напразно с близо 2 млн.“, заяви експертът.
Той посочи още, че 80 хил. българи са отишли в съседна Гърция, а 144 хил. гърци – в България. Въпреки че през юни имаме спад на чужденците с 60 хил., за полугодието имаме ръст от 1,5%.
„Един курорт като Слънчев бряг – на 10 хил. км наоколо няма толкова много забавления за деца и възрастни. Той се посещава на ден от около 600 000 туристи. А ние за него пускаме само отрицателни новини – например някой паднал от балкон, друг се напил и умрял, хотелиери преграждат пътищата. Няма ли един свестен човек там от тези 600 000, който да покажем", попита Драганов. Според него неумението да се покаже добрата новина вреди на туризма и не ценим това, което имаме.
Според него проблемът с туризма е, че водим социална политика на Великобритания и Германия, даваме ниски заплати на работниците у нас, за да могат бедните германци да се чувстват милионери. „Това е престъпление срещу българския народ“, каза Драганов.
Той посочи и примери за злоупотреби – например в един комплекс всички почиващи се водели или деца до 12-годишна възраст или възрастни над 70 г., за да не се плаща туристическа такса. В същото време в Несебър нямало пари за детска градина и хоспис.