През последните дни се наблюдава ръст в продажбите в туризма в България, е отчетено на днешното заседание на Националния съвет по туризъм, съобщиха от пресцентъра на Министерството на туризма.
На заседанието са представени очакванията за "Лято 2015". Общо за летния сезон тази година се очаква да бъде регистриран спад на руските туристи от около 20%, като същевременно не се оправдават прогнозите за по-малко посетители от Украйна и на този етап се очаква ръст от около 5% от този пазар.
Оптимистични са и прогнозите от Германия (+5%); Великобритания (запазване на нивата от предходния летен сезон или лек ръст от 2-3%); Турция (+10%); Австрия (+10 – 15%); Израел (+ 10%); Франция (+5%); Скандинавски държави (около 2-3% ръст); Гърция (+5%), Румъния (+3%) и др. Значителен ръст от около 40% се очаква от Молдова. На заседанието са представени и резултатите от изминалия зимен сезон. Данните показват, че 1,18 млн. чуждестранни туристи са посетили България през периода декември 2014 – март 2015 г., което е над 8% ръст в сравнение с година по-рано.
Според бизнеса страната ни предлага чудесни условия за ски туризъм от декември до началото април, но заетостта през месец март е слаба заради недостатъчно информираност на туристите. „Ще рекламираме страната като ски дестинация с активен четиримесечен сезон, но ще разчитаме на обратна връзка и активно съдействие от страна на бизнеса и общинските власти”, каза министър Николина Ангелкова. По думите й зимните ни курорти могат да се превърнат и в целогодишна дестинация за международен и вътрешен туризъм чрез диферсифициране на предлагания продукт и комбинирането на различните видове специализиран туризъм – планински, излетен, приключенски, еко и др.
Националният съвет по туризъм обсъди днес Програмата за реклама на страната за 2016 г. Участниците в заседанието подкрепиха мнението, че за да бъдем конкуренти на международния пазар, трябва да започнем отсега да рекламираме сезон Лято 2016, заедно с възможностите за зимен туризъм.
„През последните месеци проведох редица срещи с големи туроператори от Франция, Германия, Великобритания, Италия и др. и всички са категорични, че трябва още от месец септември да рекламираме възможностите за летен туризъм, защото туристите от целевите ни пазари планират почивките си с 6 до 12 месеца по-рано“, каза Николина Ангелкова.
„Специално внимание в програмата обръщаме на българския турист. Това е подход, който наложихме през тази година и който ще надградим през 2016 г.“, заяви Ангелкова. По думите й много време българските туристи са били оставени извън фокуса на внимание, а те са сред най-важните клиенти на туристическия ни сектор. На второ място сред целевите пазари в програмата са поставени съседните ни страни, а на трето - останалата част от Европа.
„Разбира се, продължаваме работа и привличане на туристи от далечните перспективни за България пазари, като отчитаме факта, че това е дългосрочна стратегия за развитие на туризма, чийто ефект ще бъде усетен в следващите пет години“, поясни министърът.
„Дигиталният маркетинг е сред основните ни маркетингови подходи в новата програма за национална реклама“, подчерта тя. Сред основните планирани дейности са съвместен е-marketing с чуждестранни туроператори на целеви пазари, където се наблюдава нарастване на онлайн записванията; разработване на проект за електронен маркетинг на дестинация България; налагане на единна визия за онлайн присъствие и др. Друг важен момент в Националната програмата за реклама за 2016 г. е т.нар. лично отношение - известни личности да рекламират страната ни пред своите сънародници.
Основна дейност остава активното представяне на България на водещи международни туристически изложения, форуми и други събития, със щандове с единна нова визия, както и организиране на съпътстващи мероприятия. През следващата година, в зависимост от наличния бюджет, се планира страната ни да се представи на над 40 международни туристически изложения.