2 млн. лв. допълнително са осигурени за национална туристическа реклама за тази година, след като правителството одобри промени на утвърдените разходи по бюджета на Министерството на туризма за 2015 г.
Така в рамките на бюджета на ведомството ще се увеличат средствата за изпълнението на Годишната програма за национална туристическа реклама, съобщават от пресцентъра на кабинета.
Финансирането се осигурява за сметка на намаляване на разходите по бюджетната програма „Подобряване на политиките и регулациите в сектора на туризма“.
Средствата са необходими за представянето на България на 11 международни туристически изложения до края на тази година, за популяризирането на възможностите за културно-исторически туризъм в страната и развитието на регионалния маркетинг.
Средствата за национална туристическа реклама за тази година от националния бюджет са 5,5 милиона лева, а отделно от него страната ни разполага с над 5 милиона лева по оперативна програма "Регионално развитие" за реклама на целевите пазари. С половината от европарите се осъществява рекламата на България по Eurosport, Discovery Channel, Euronews, National Geographic Channel.
Министерството на туризма вече поиска парите за реклама на българския туризъм през следващата година да се увеличат три пъти - с 14 милиона лева.