Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) постанови временно спиране на рекламата на продукта 7 days „Pizzetti“, произвеждан от „Чипита България“, съобщава се на сайта на антимонополната комисия.
Рекламният клип създава риск от заблуда на потребителите, че "Pizzetti" е оригинален италиански продукт, пише в определението. В него КЗК посочва, че е наложително да се спре рекламата до окончателното произнасяне на Комисията по същество.
Отделните елементи на рекламата, възприети в тяхната съвкупност, създават сериозен риск от заблуда на потребителите и следователно от увреждане на техните интереси, уточняват от КЗК. Рискът се състои в това, че подведени от рекламното послание, потребителите биха закупили „Pizzetti” с впечатлението, че купуват оригинално хлебно италианско изделие. Създаването на погрешно впечатление у потребителите, води до увреждане и на интересите на конкурентите на „Чипита България“ АД, които произвеждат, внасят и продават на българския пазар подобен род снаксови закуски, допълва се в определението. От Комисията смятат, че описаната опасност е реална и непосредствена, доколкото цялостната рекламна кампания е все още в етап на активна реализация - рекламният клип продължава да бъде показван в българския телевизионен ефир на територията на цялата страна и посланието му достига до неограничен кръг потенциални потребители.
Определението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд.