Министърът на туризма Николина Ангелкова е твърдо амбицирана да привлече нови инвестиции в туристическия сектор у нас. След като през април пред Investor.bg обяви намерението Министерството на туризма да стане „one-stop-shop” за големи инвеститори в сферата на туризма, сега тя анонсира и разработването на инвестиционна карта на България за сектора.
По време на среща с представители на смесени палати, камари, клубове и съвети в България от САЩ, Румъния, Израел, Унгария, Франция, Русия, Азербайджан, Турция, арабските страни и други Ангелкова е обявила, че Министерството на туризма разработва инвестиционна карта на България в областта на туризма, съобщават от пресцентъра на ведомството.
Вече са изпратени писма до общините, за да предоставят по няколко предложения, които могат да представляват интерес за чуждестранните инвеститори. Министерството ще има грижата да направи маркетинговото им оформление и да ги представя при международни участия. „Създаването на картата е част от стъпките за превръщането на Министерството на туризма в „one-stop-shop” за големи инвеститори в сферата на туризма“, каза министър Ангелкова.
По думите й целта е да се облекчат административните процедури при заявен интерес от стратегически инвеститори. Тя обясни, че през последните месеци е провела срещи с представители на няколко световни хотелски вериги и е представила възможностите за инвестиции в страната ни.
През уикенда Ангелкова обясни, че води преговори с големи инвеститори – собственици на известни хотелски вериги, от Китай и Близкия изток, да посетят страната ни и да потърсят възможности да разкрият хотели тук. „Още през август очакваме 36 инвеститора от Китай и Близкия изток, които са представители на много големи хотелски вериги от клас шест плюс, да посетят България. Надявам се, че в момента, в който дойдат те, ще оценят потенциала на нашата страна за преки инвестиции”, каза Ангелкова.
По думите й за нас е много важно да привлечем някои големи хотелски вериги, защото това ще доведе след себе си и други. И тъй като нашето Черноморие не отстъпва на курортите от Хърватската и Черногорската ривиера, където са представени всички големи хотелски вериги, а тук не са, може да вземат решение за разкриването им и у нас, разсъждава Ангелкова.
„Има определени групи туристи, които посещават само тези вериги, въпросът е да привлечем вниманието им и ключът е към преодоляването на тромавите административни процедури за инвеститорите”, обясни министърът на туризма.