Селскостопанските продукти, храните и напитките, козметичните и парфюмерийните продукти имат потенциал да присъстват по-осезаемо на индийския пазар, като е възможно съвместно коопериране между български и индийски фирми в тези сектори. Това заяви заместник-министърът на икономиката Любен Петров при откриването на българо-индийски бизнес форум, организиран от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия, съобщиха от Министерството на икономиката.
„Искаме също така да разширим присъствието на индийския пазар на български продукти с по-висока добавена стойност, като продукти на химическата промишленост, машини за хранителната-вкусовата промишленост и други“, допълни той. "Вярвам, че все повече индийски компании ще се възползват от предимствата на България като дестинация за бизнес и инвестиции", каза още той. По думите му вече има примери за успешни индийски инвестиции у нас в секторите информационни технологии и аутсорсинг на услуги, фармацевтика, земеделие, клинични проучвания, туризъм и хотелиерство.
„Успешно развиват своята дейност в България индийските компании „Съдърланд Глобал Сървисиз”, „Елдер Фармасютикълс”, „Намдхари Сийдс”, „Джей Кей Оргънайзейшън”, „Сине Гранд”, „Сахара Груп“ и др. Надяваме се тяхната успешна дейност в България да насърчи повече индийски компании да реализират инвестиционни проекти у нас“, посочи заместник-министърът.
За последните десет години двустранният стокообмен между България и Индия се е увеличил почти четири пъти – от 55 млн. долара през 2005 г. на 218 млн. долара през 2014 г. През миналата година българският износ за Индия е нараснал с близо 50% спрямо 2013 г., достигайки 65 млн. долара. През първите три месеца на тази година износът ни за Индия също отчита ръст от 32%, равнявайки се на 16 млн. долара.