Проблемът с рекламата на българския туризъм е, че тя не успява да ни превърне в разпознаваема туристическа дестинация. Това заяви Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма пред bTV.
По думите му рекламният слоган на Министерството на туризма, както и мерките за привличане на чужди туристи у нас не са известни на нито един турист и никой не е дошъл в България благодарение на тях.
„Министърът на туризма в момента няма нито една атракция публична държавна собстеност, която да управлява. Министърът не знае как да докара и един турист на тази своя собственост, която не знае, че я има”, каза Драганов.
Именно затова според него сме измислили фалшиви реклами, които са подвеждащи за туристите и според българското, и по европейското законодателство. „Защото ако покажеш нимфи по плажа и дойде туристът и не намери нимфите на плажа, ние сме длъжни да му платим цялото пътуване плюс морални щети за това, че той е пропуснал да си отпочине и ние трябва да го компенсираме заради фалшива реклама”, каза експертът.
Драганов обаче посочи, че нито веднъж не е видял да се рекламираме като алкохолна дестинация, а единствено като дестинация за младежки и спортен туризъм. Няма нито един туроператор, който да предлага почивки у нас по този начин, категоричен бе той.
Румен Драганов отново подчерта стария проблем, че някой трябва да управлява богатото културно-историческо наследство на България – туристическите атракции, които са публична държавна собственост. И допълни, че министърът на туризма все още не е представила дългоочаквания регистър на туристическите атракции. По думите му и това не е достатъчно, защото въпросът е колко работни места създават тези атракции.
Относно кризата с кадрите в туризма Драганов коментира, че у нас имаме 166 училища за обучение на туристически кадри, но никой от тях не работи тук, защото няма мотивация. Тези млади специалисти намират реализация предимно в чужбина и по круизи, каза той.