Проучване на Nielsen сред 635 бизнес мениджъри от 70 компании в 22 европейски страни показва, че 66% смятат, че стажовете и професионалната подготовка могат да доведат до трайна заетост. Данните бяха оповестени на форум на партньорите на „Алианс за младежта“, първото европейско бизнес движение, обединяващо 30 компании у нас с цел насърчаване и подпомагане на младежката заетост у нас.
Компаниите от Алианса са осигурили възможности за обучение и работа на 50 000 млади европейци за една година, равняващи се на половината от сто хиляди възможности за срок от 3 години, стана ясно по време на събитието, съобщиха организаторите.
За шест месеца членовете на Алианса у нас са организирали 80 различни събития и обучения с участието на над 30 000 български младежи, а над 1400 млади хора са се възползвали от възможностите за работа или стаж в рамките на периода.
Еврокомисарят по заетостта Мариан Тейсен заяви, че „бързото прилагане на „Гаранция за младежта“ в тясно сътрудничество с бизнеса е от решаващо значение, за да се улесни преходът от училище към работа и да се повиши заетостта сред младите”.
Днес Алиансът обединява близо 200 компании от цяла Европа. Година след създаването му партньорите вече са участвали в над 5 400 инициативи за „подготовка за работа“, в т.ч. CV клиники, кариерни изложения, събития за подготовка за интервю и други инициативи в подкрепа на младежката заетост.