fallback

Британските туристи са били най-щедри при покупки с Visa през ски сезона у нас

Турските туристи са похарчили с картите си двойно повече от миналата година в активния зимен сезон у нас

16:11 | 18.05.15 г.

Туристите от Великобритания са били най-щедри в покупките си с карти Visa при търговци в България през активния ски сезон тази година (15 декември 2014 г. - 20 април 2015 г.). Това показват данните на Visa Европа за България.

Британците са увеличили разплащанията с карти Visa с 25% през изминалия спрямо предходния сезон до 8,6 млн. евро, измествайки руснаците от челната позиция по изхарчени средства при търговци с карти Visa. Броят на трансакциите от британските туристи е нараснал с 27% и е надвишил 105 хиляди.

Голямата изненада през изминалия зимен сезон са турските туристи, сочи проучването. Те са изхарчили с карти Visa при търговци в България 7,15 млн. евро, което е с 52% повече спрямо предходния сезон, а броят на трансакциите се е увеличил с 23%. Турските скиори изпреварват по тези показатели и руските, и гръцките туристи през зимния сезон.

Гръцките туристи са направили при търговци покупки, които са се увеличили с 25% през изминалия сезон до 6,5 млн. евро, а броят на трансакциите е нараснал с 37%.

Руските туристи са единствените, при които се отчита спад на сумата на разплащанията и броя на транзакциите. През изминалия ски сезон покупките, които те са направили с карти Visa в България са намалели с 45% до 4,48 млн. евро, като броят на трансакциите, в които те са използвали картите си Visa, се е понижил с една трета.

Сред държавите, чийто туристи са предпочели да прекарат зимната си ваканция по българските зимни курорти, са още Румъния, Македония, Сърбия, Косово, Албания, Босна и Херцеговина. Прави впечатление, че размерът на изхарчените от тези туристи средства с карти Visa отчита стабилен растеж – с над 20 на сто, като македонските туристи са увеличили покупките си с 46%, а жителите на Косово – с 37%.

„Данните показват, че чуждестранните туристи ценят сигурността, удобството и бързината на електронните разплащания при посещенията си в България. Ние разполагаме с бранда, мащаба и надеждността да помогнем на българския бизнес в борбата за привличане на повече туристи“, каза Красимира Райчева, мениджър на Visa Европа за България.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:09 | 06.09.22 г.
fallback