Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) предлага клиентите на „Топлофикация – София“ да заплащат сметките си в 45-дневен срок, след като изтече периодът, за който се отнасят. Това става ясно от доклад на работната група на регулатора по повод искане на дружеството за промяна в Общите условия по договорите.
В момента срокът е от 30 дни. Причината за настояването на КЕВР е фактът, че потребителите могат да проверят задълженията си (на страницата или на касите на топлофикационното дружество) едва след 12-то число на месеца, следващ доставката.
„Топлофикация – София“ ще бъде длъжна да плати неустойка в размер на 20% от стойността на доставената топлинна енергия за периода, ако заради повреда топлоподаването е било прекратено за повече от пет дни. Дружеството е настоявало срокът за отстраняване на повредите да е един месец, след което се дължи неустойка.
„Топлофикация – София“ е заложила в своя проект за нови Общи условия по договорите с клиенти и възможността клиенти с доказан статут на уязвими клиенти да имат право да поискат разсрочване на задълженията си за текущия отоплителен сезон „при облекчени условия“.
Работната група на КЕВР обаче отбелязва, че няма уточнение в какво могат да се изразяват тези облекчени условия. При това положение текстът противоречи на принципите на равнопоставеност между клиентите, отчитат от регулатора.
Новите Общи условия на топлофикационното дружество ще бъдат разгледани по време на открито заседание на КЕВР по-късно през тази седмица. Тогава от „Топлофикация – София“ ще могат да аргументират заложеното в документа си.
Работната група препоръчва на заседанието да присъстват и представители на Омбудсмана на Републиката, Комисията за защита на потребителите (КЗП), Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) и други институции.