fallback

Преглед на печата за 16 май

08:20 | 16.05.15 г.

БТК отново чака кандидати

в. Капитал

За един телеком да бъде продаден седем пъти за малко над десет години е необичайно, но се случва. Да мине през две сделки за смяна на собствеността за под половин година обаче е рекорд, който БТК има шансове да постигне. Всъщност събитията около най-голямата българска компания в сектора се развиват още по-бързо. Едва два месеца след като за пореден път голям дял от оператора се премести под друг контрол, сега става ясно, че предстои нова цялостна сделка.

Дали, кога и с кого тя ще бъде сключена засега не е ясно. Нещата, които към момента изглеждат сигурни, са, че процедура за търсене на купувачи ще има, тя може да започне след около 60 дни, продавачи няма да са акционерите, а ако не решаващ, то силно влиятелен глас отново ще има държавата. Последните две може и да звучат малко странно, но пък не за пръв път са валидни при БТК.

Нашето голямо празно лято

в. Капитал

Ясно небе и добро настроение. Няма по-лесни летни асоциации. За най-печелещия от слънцето икономически отрасъл - туризма, обаче този сезон се очертава не само облачен, но и доста тъжен. След трудната 2014 г., която донесе първия спад по Черноморието от пет години насам, бизнесът сега се готви за още по-голямо намаление. Последните данни показват, че очертаващият се срив на резервациите от ключовия за сектора руски пазар ще бъде само частично компенсиран с по-късни записвания или с туристи от други държави. И макар проблемът да се дължи пряко на външни фактори, върху които бизнесът не може да влияе, като обезценяване на рублата и намалена покупателна способност на потенциалните туристи, ситуацията допълнително се усложнява заради натрупването на секторни недоглеждания.

Шофьорските курсове пак ще включват и полигон

в. Сега

Промени в норматива за провеждане на шофьорските курсове и изпити се подготвят от експерти в изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" (известна като ДАИ), научи "Сега". Във връзка със зачестилите тежки катастрофи със загинали министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че 30 часа за взимане на шофьорска книжка и придобиване на правоспособност са абсолютно недостатъчни. "Привърженик съм на възможно най-крайните мерки, които ще дисциплинират процеса. Добре е да се върне и кормуването на полигон като част от подготовката на курсистите", каза министърът. Той е категоричен, че трябва да се направят промени в нормативната уредба и вече е възложил на Автомобилната администрация да обсъди такъв вариант с парламентарната транспортна комисия. В агенцията се работи по промени в Закона за движение по пътищата, с които да се завишат изискванията при провеждането на подготовката за шофьори.

Няма виновни за наводнението в Мизия

в. Сега

Наводнението в Мизия миналия август, което взе човешки жертви и причини щети за милиони, е вследствие на невиждани хиляди или милион години валежи. Това става ясно от експертизата, която трябваше да даде яснота за причините за бедствието. Проведени са хидравлични изчисления, теренни, хидрогеоложки, хидроложки и геоложки проучвания, съобщиха от прокуратурата. Експертите са установили, че речното корито на река Скът на територията на Мизия е в състояние да пропуска от 60 до 90 куб. м вода в секунда без градът да се наводни. От 3 до 5 август м. г. оттам са преминавали от 387.5 до 1000 куб.м в секунда.

Предлагаме на Катар летището в Стара Загора

в. Стандарт

Проект за модернизация на летището в Стара Загора ще бъде предложен на Катар. Офертата ще бъде отправена по време на посещението на премиера Бойко Борисов и 7 министри в Доха от 16 до 18 май. Превръщането на държавното летище в товарен терминал-център между Европа и Азия, е част от управленската програма на правителството.

Министърът на икономиката Божидар Лукарски и колегата му Ивайло Московски ще търсят катарски инвеститор, който да осъществи проекта и евентуално да експлоатира летището на концесия. Освен тях за Доха летят и вицепремиерът Румяна Бъчварова, финансовият министър Владислав Горанов, регионалният министър Лиляна Павлова, земеделският Десислава Танева и енергийният Теменужка Петкова.

Спряха блокове на ТЕЦ-ове заради свито потребление

в. Стандарт

Ниското потребление на ток у нас и в съседните страни стана причина за спирането на част от електрогенериращите мощности. Това съобщи изпълнителният директор на Електроенергийния системен оператор (ЕСО) Иван Йотов пред БНР. През последните седмици потреблението у нас е между 3 хил. и 4 хил. МВт, а износът е около 600 МВт, съобщи Йотов. Причината за това се крие както в затоплянето на времето, така и в неработещата икономика, обясниха експерти. Ниското потребление наложи изключването от системата на 4 от 8-те термоблока в най-голямата ни ТЕЦ - държавната "Марица-изток 2" (около 800 МВт), както и 2 от 4-те блока в американската КонтурГлобал Марица изток-3 (420 МВт).

По същата причина и 1000-мегаватовият 5-и енергоблок на АЕЦ "Козлодуй", който на 20 май ще бъде пуснат в експлоатация след планов ремонт, ще увеличи постепенно мощността си до 70%, обясни още Иван Йотов. Така на практика потреблението натоварва под 50% от електрогенериращите мощности у нас.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:10 | 01.09.22 г.
fallback