България и Румъния имат спешна нужда от изграждането на минимум пет нови моста между двете държави. Трябва да се работи за постигане на консенсус, намиране на инвеститори и проектанти. Това каза в интервю за Радио „Фокус” – Велико Търново икономистът проф. Андрей Захариев.
По думите му двата моста, които съществуват в момента, не са достатъчни.
„Редица икономисти заставаме зад идеята, че между България и Румъния, освен двете мостови съоръжения при Русе и Видин, обединяващи автомобилния и жп транспорт, ние имаме спешна нужда от инвестиции, проектиране и консенсус между България и Румъния за минимум пет нови моста. Те трябва да бъдат от един олекотен и по-евтин тип. Подобен мост беше изграден в съседна Сърбия и неговата стойност е само 50 млн. евро. Това е 1/5 от цената на съоръжението при Видин – Калафат”, обясни още проф. Захариев.
Той добави, че мостовете трябва да бъдат разположени при Никопол, Оряхово, Свищов, Тутракан и Силистра.
„Бъдещето ще покаже дали ще се постигне обществен консенсус, но това би било ключово за бизнеса в Северна България”, каза още професорът.
Според него, от началото на 2015 година Северна България е с особен фокус за развитието и изграждането на автомагистрали и магистрални трасета, включително и изграждането на връзки между основните балкански столици.
„Ние имаме сериозни очаквания за изграждането на тунел под връх Шипка, както и на трасе на автомагистрала „Черно море” между двете конкуриращи се вече морски столици – Бургас и Варна. С тях ще бъде окончателно затворен т.нар. национален магистрален пръстен, базиран в голямата си част върху изградената автомагистрала „Тракия” на юг и автомагистрала „Хемус” на север”, обясни още проф. Андрей Захариев.
По думите му това са основните очаквания за бързи инвестиции.