fallback

На море у нас... ама друг път!

Акциите за стимулиране на вътрешния туризъм остават неубедителни

09:14 | 06.05.15 г. 21

За много от българите въпросът на море у нас или в чужбина отдавна вече не е въпрос. От години бягаме... за здраве в чужбина, започнахме да бягаме... и за почивка.

Като че ли родните туроператори и хотелиери неглижираха българския турист въпреки ясната и отчетлива тенденция все повече ние да почиваме на Бяло море, а рускоговорящи – на Черно море. За цялото това време не видяхме специални мерки, ориентирани към българския турист, не виждаме и сега, когато поради обективни причини руските туристи по нашето море това лято ще бъдат доста малко.

И на прага на сезона, когато картината с руските и украински туристи се избистри съвсем, родните хотелиери се сетиха да потърсят позабравения български турист. А държавата също – самият премиер призова нацията да прекара лятната си ваканция по родните курорти. Новото министерство на туризма също започна с отчаяни мерки в отчаяна ситуация. А именно да стимулира вътрешния туризъм с билбордове в страната и с ваучери, които трябва да ни върнат на българските застроени плажове.

В крайна сметка инициативите на Министерството на туризма, към което очакванията са оправдано големи, излезе с две мерки в помощ на това българките туристи да захранват българската туристическа индустрия и така да спасим сезона. Става дума за спорната инициатива за реклама на 50-те малко познати туристически обекта и за това всяка от общините да се саморекламира с билбордове не само в рамките на самата община, а на територията на цялата страна. И до тук.

Идеята работодатели да осигуряват ваучери на служителите си за почивка на българското Черноморие също остана неясна.

Дори обаче патриотизмът у всички нас да вземе връх, едва ли билбордове, ваучери и телевизионни реклами ще подобрят туристическите ни услуги, обслужването в хотели и заведения. Едва ли ще повишат качеството на предлаганата храна, уменията на персонала, който ни обслужва... едва ли ще направят морето по-чисто и сервитьорите по-усмихнати, а бетонът на първа линия по-малко.

И вместо хотелиерите да предложат ексклузивни оферти за българи, да обявят безплатни чадъри и шезлонги (поне това лято), те поискаха нулеви концесионни такси за плажните ивици!

А българският турист продължава да чака по-качествени услуги, по-добро обслужване в хотели и ресторанти, не вносна, а българска храна, по-добри пътища до морето, приемливи условия за настаняване... И докато не извървят хотелиери и ресторантьори трудния път, едва ли българските туристи ще започнат голямото завръщане към родните курорти без лош туристически привкус!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:48 | 12.09.22 г.
fallback