Ръст на плащанията в чужбина с карти Visa по време на великденските празници отчита представителството на Visa Европа в България. Похарчените средства с карти Visa нарастват с 21% по време на великденските празници тази година спрямо миналия Великден и достигат 6,6 млн. евро.
Тук се включват разплащанията, извършени лице в лице на POS терминали, онлайн разплащанията и разплащания на стоки и услуги без физическо наличие на картата (МОТО трансакции).
Броят на направените покупки е близо 140 000, което е с 13% повече спрямо 2014 г.
По време на тазгодишните великденски празници българите са похарчили малко над 3,024 млн. евро за покупки чрез POS терминали, което е с 37% повече в сравнение с миналата година.
Най-много средства са изразходвани в Италия, където българите са направили над 4 400 покупки на стойност над 420 хил. евро, което е повече от 50% ръст в потребителския разход на българите на Апенините. Това е и най-голямата сума в сравнение с всички останали държави по света.
Значителна употреба на български карти Visa на POS терминали е регистрирана също във Великобритания, Турция, Франция, Австрия, Германия, Испания и САЩ.
На Острова българите са направили над 6 600 покупки или с 51% повече спрямо година по-рано. В Турция са обработени близо 3 500 трансакции, което е ръст от 67% в общия потребителски разход на годишна база.
Извършените в тези седем страни плюс Италия трансакции съставляват близо 65% от стойността на общия брой трансакции на POS терминали с карти Visa.
Употреба на български карти Visa през този период е регистрирана и в екзотични дестинации като Папуа Нова Гвинея (островна държава в Океания), Кюрасао (островна държава в южната част на Карибско море), Тринидад и Тобаго, Бахамските острови, Барбадос и Френска Гвиана.
В областта на онлайн търговията Visa Европа в България регистрира трансакции на обща стойност 3,069 млн. евро или с близо 8,5% повече в сравнение с периода 17-21 април 2014 г., когато беше миналия Великден.
Българските потребители са пазарували най-много от търговци, регистрирани във Великобритания, Унгария, Ирландия и САЩ, като в тези четири страни са направени близо 75% от всички покупки онлайн. Най-малък е делът на разплащанията на стоки и услуги без физическо наличие на картата (МОТО трансакции) – малко над 535 хил. евро, което представлява ръст от близо 30% в сравнение с 2014 г.
„Резултатите показват, че сънародниците ни оценяват високо предимствата на електронните разплащания по време на пътуванията си в чужбина – бързина, сигурност и удобство. В същото време все повече българи се възползват от комфорта да пазаруват онлайн от търговци от цял свят, което е една много положителна тенденция“, заяви Красимира Райчева, мениджър на Visa Европа за България.