Над България в момента прелитат повече от 1700 самолета в денонощие, а в най-натоварените периоди броят им достига 3000, каза транспортният министър Ивайло Московски по време на откриването на 54-та годишна конференция на Международната федерация на асоциациите на ръководителите на въздушните полети (IFATCA).
„Очакваме това натоварване да се превърне в ежедневие след отварянето на новото летище в Истанбул, като прогнозните данни са за увеличение с около 50%“, допълни още той, цитиран от пресцентъра на транспортното министерство.
Плановете на ведомството са до 2017 година с между 40% и 60% да бъдат увеличени работните места за ръководители на полети у нас.
В рамките на един от приоритетните за страната ни проекти в сектора - DANUBE FAB, ДП „Ръководство на въздушното движение“ (ДП РВД) продължава с внедряването на елементи на въздушно пространство за свободно планиране на маршрута и обслужването на линии за предаване на данни между пилотите и земята, обясни още транспортният министър по време на конференцията. Това е част от Междинната програма за разгръщане на SESAR.
Проектът SESAR е технологичният стълб на Единното европейско небе. Неговата цел е да обезпечи ЕС с висококачествена инфраструктура за контрол на въздушното движение, която ще даде възможност за безопасно и екологосъобразно развитие на въздушния транспорт, допълват от ведомството.
При откриването на конференцията Ивайло Московски посочи още, че ключов момент за развитието DANUBE FAB, е успешното въвеждане в края на миналата година на два трансгранични сектора между България и Румъния.
Той уточни, че това е първото установяване на трансгранични сектори в рамките на функционалните блокове въздушно пространство в Европа. Тази инициатива допълнително оптимизира мрежата от въздушни трасета, носи реални икономии на гориво, спестява полетно време и намалява вредното въздействие върху околната среда, заяви още той.