Чака ни летен сезон, в който пътуването по магистралите "Тракия" и "Хемус" няма да е лесно и ще изисква повече време, обяви регионалният министър Лиляна Павлова в Министерския съвет.
По думите й от края на април до октомври всички ремонтни работи ще се извършват едновременно, затова в момента Пътната агенция и строителните фирми изготвят график за временна организация на движението, който ще бъде съгласуван с КАТ.
"И на Гергьовден, и за 9-ти май и за 1 юни, и така цяло лято ще бъде ограничено движението по всички магистрали, които се ремонтират", подчерта тя.
Павлова разясни, че докато се ремонтира едното платно, движението ще се извършва двупосочно в другото с ограничение до 60 км/ч.
"Това ще доведе до забавяне в придвижването и затова апелираме всички пътуващи да имат търпението и разбирането, че трябва да се предвижда повече време за пътуване", допълни тя.
Министърът каза още, че не навсякъде ще може да бъдат предложени обходни маршрути, което налага да се използва "двупосочно насрещно движение" през цялото лято.
По думите й състоянието на магистралите е такова, че не става дума за преасфалтиране, а за тежка реконструкция и ремонти, които ще отнемат много повече време.
С решение на Министерския съвет се осигуряват по бюджета на МРРБ обещаните до 100 млн. лв. за ремонт на критичните участъци по "Тракия" и "Хемус". От начало на април по тях бе въведено ограничение в скоростта.
През лятото престои цялостен ремонт и рехабилитация на 80 км участъци от двете магистрали - по АМ "Тракия" от 5 до 10-ти км, от 60-ти до 90-ти, от 119-ти до 134-км.
Участъците по "Хемус" са четири в направлението Шумен – Варна, обясни Павлова.
По протежение на още 150 км от двете магистрали ще бъдат ремонтирани всички мостови съоръжения, ще се подменят пътни знаци, мантинели и др.
"Само ремонта на моста на Елешница ще струва около 3-4 млн. лева, тъй като говорим за цялостно махане на асфалта, на плочите, изграждане на нови плочи, хидроизолация и асфалтиране", обясни министърът.
В критичните участъци са предвидени и дейности, свързани с отводняване, промяна на пътното платно, за да не се получава аквапланинг.
По думите й ще бъдат довършени и ремонтите на големите виадукти на двете магистрали, започнати в предишния мандат на ГЕРБ.
"Доскоро репликите бяха „асфалт не се яде“. Стана ясно, че без асфалт не може, така че тези ремонтни работи са задължителни и са важни, и разчитам на разбирането и подкрепата на всички пътуващи", настоя регионалният министър Лиляна Павлова.