Ръстът в туризма през зимния сезон е 9,2 на сто, или 80 хиляди туристи повече, отколкото през същия период на миналата година, са посетили зимните ни курорти. заяви министърът на туризма Николина Ангелкова, цитирана от БТА.
Банско, Пампорово и Боровец са с огромен ръст на туристи, информира Ангелкова. Тя каза, че хотелите и комплексите, които държат на качеството и подобряват услугата, са 100 процента пълни с туристи. В Пампорово например през зимния сезон преобладават българските туристи, посочи Ангелкова. Тя информира, че предстои среща с бранша за усилията, които трябва да се положат за връщането на българските туристи по нашите курорти.
Заетите в туризма у нас са близо 370 хиляди души, а делът на бранша в българската икономика е около 14%. С последователни действия тези числа могат да нараснат още повече, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова.
В световен мащаб данните на Световната организация по туризъм показват, че през 2014 година близо 1,4 милиарда души на планетата са пътували в чужбина с цел туризъм, отбеляза министърът. Това по думите й са 51 милиона пътувания повече в сравнение с предходната година.
Приемане на концепция за туристическото райониране и стимулиране на регионалния туризъм са сред приоритетите на Министерството на туризма, които открои днес Ангелкова на форум на тема "Глобалният туризъм: Състояние и перспективи".
„У нас усилията са насочени към подобряване на рамковите условия за туристическата индустрия чрез промени в Закона на туризма, повишаване на капацитета и конкурентоспособността на туризма, изграждане и развитие на отговорен туризъм”, каза Ангелкова. Тя определи като приоритет поддържането на необходимата инфраструктура и създаването на специални финансови механизми за това.
Развитие на отговорен туризъм, създаване на силни регионални брандове и превръщането на страната в целогодишна разпознаваема туристическа дестинация са сред другите важни задачи, които Министерството на туризма си поставя. Фокусът на туризма през тази година е културно-историческото наследство.
Министърът подчерта важността на човешкия фактор в туризма и отбеляза, че усилията трябва да се насочат към повишаване на квалификацията на кадрите в бранша, така че качеството на предлаганите услуги да се подобри.
Чрез Стратегията за реклама за 2016 г. Министерството на туризма залага на сегментиране на туристическите продукти, отбеляза Ангелкова. Тя съобщи, че при вчерашната й среща с министъра на туризма на Китай е станало ясно, че китайците се интересуват от комбинираните туристически пакети - например пакет от ски, спа и култура. Той е гарантирал, че ако България предлага такива услуги, с удоволствие ще ги промотира в Китай.