Със сигурност ни чака труден летен сезон, който е сериозно предизвикателство за Министерството на туризма, но не трябва да драматизираме и да вещаем апокалиптични картини. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова в ефира на телевизия Bulgaria On Air.
„Без да драматизираме, трябва да обединим усилията си и да работим както в посока промотиране на България като целогодишна туристическа дестинация, така и върху предлаганото качество на продукта”, посочи Ангелкова.
Предвид ситуацията в Русия и спада на стойността на рублата усилията на България няма да доведат до повишение на руските туристи в страната, затова фокусът трябва да е върху компенсиращите пазари, допълни министърът. По думите ѝ усилията на министерството са насочени именно върху обединяване на силите на ниво бранш и местна власт върху пазарите, които могат да компенсират очаквания спад от руския и украинския пазар.
Компенсиращите пазари са Германия, Великобритания, Литва, Латвия, посочи министърът, като допълни, че се наблюдава засилен интерес от страна на съседните на България държави, както и на страни от ЕС. "Дългосрочно разчитаме на обединени усилия с ЕС за далечните пазари – Индия, Индонезия, Китай, от които също имаме заявен голям интерес", каза Ангелкова.
Тя посочи още, че ведомството вече има ясен фокус върху предлагането и ще предлага таргетирана реклама.
Ангелкова даде пример, че балнео и спа услуги се стърсят от възрастовата група 55+ предимно от германски и скандинавски туристи.
Рекламната кампания на страната ни по четири тв канала, която стартира вчера, също е една от мерките за компенсиране на спада, посочи тя. Стана ясно, че са предвидени и нови клипове, които в момента се изработват. До края на годината видеата ще бъдат излъчени над 20 хил. пъти по тези канали. Акцент в рекламата за тази година е културно-историческият туризъм. Затова и един от клиповете ще е на тази тематика, каза министърът.
У нас браншът формира между 12 и 14 процента от БВП и генерира 6 млрд. лева приходи, тоест това е сектор, който осигурява работни места и създава условия за развитие на икономиката, напомни Ангелкова.
По думите ѝ няма срив в зимния ски сезон. Ангелкова посочи, че данните досега показват ръст от 10 на сто спрямо същия период на миналата година. Основното нарастване идва от Турция заради облекчаването на визовите процедури, уточни министърът.
40 на сто е ръстът на турски туристи през зимния сезон, като страната разчита традиционно и на съседите от Гърция, Сърбия, Македония. Продължават да идват гости и от Украйна, Великобритания, каза още Ангелкова.