Ремонтите на виадуктите на магистралите Тракия и Хемус ще продължат след края на зимата. Това съобщи в предаването “Седмицата” по Дарик радио председателят на Управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура” Лазар Лазаров.
На Тракия ще бъде затворено за довършване на ремонта едното платно на съоръжението след тунела в посока Пловдив. Ще се ремонтира и съоръжението на 72-ри км.
На Хемус, освен виадукта Бебреш, ще се прави ремонт и на Елешница, както и на съоръжението преди двата малки тунела след Витиня, тъй като се отварят дупки на платното.
Основен приоритет е довършването на магистралите, коментира Лазаров. Лот 2 на магистрала Марица ще бъде пуснат през юни, а участъкът от магистрала Тракия до Димитровград – към края на август. Лот 2 на магистрала Струма ще бъде пуснат в движение към края на октомври – началото на ноември, а лот 4 се очаква да е готов през август.
Към средата на лятото ще е готов и участъкът от магистрала Хемус при Белокопитово, Шуменско, посочи Лазаров. Продължава работата по обхода на Монтана, през август се очаква да бъде завършен и първият участък от Западната дъга на София. Догодина ще започне строителството и на втората отсечка от Западната дъга, така че да се “затвори” целия северен участък от Софийския околовръстен път, заедно със Северната скоростна тангента, чието строителство започна наскоро.
За завършването на целия Софийски околовръстен път пътната агенция предлага да се вземе заем от международна финансова институция, каза Лазаров. Засега това не можем да си го позволим, допълни той и изрази надежда това да стане през 2016 г. и през 2017 г. да стартира работата по изграждането на отсечките от кв. Младост до връзката с магистрала Тракия и от кв. Бъкстон до кв. Люлин.
Лазаров каза, че през пролетта ще започнат традиционните ремонти на пътната мрежа в страната след зимата. За укрепването на критичните точки от пътищата, засегнати от свлачища, срутища и наводнения обаче ще се разчита основно на бюджета на Междуведомствената комисия по бедствия и аварии.
Друг източник на финансиране за ремонтите на второкласните пътища е програмата “Региони в растеж” (2014-2020 г.), която още не е одобрена от Европейската комисия.