Бюджетът за национална туристическа реклама, заделен тази година, не е достатъчен, но от компетенциите на министъра на туризма е да оптимизира рекламата, така че да се подобри представянето на туристическия ни сектор.
Това каза финансовият министър Владислав Горанов в рамките на парламентарния контрол в отговор на въпрос от депутата от ГЕРБ Георги Андонов относно отпуснатите средства за национална туристическа реклама.
Андонов посочи, че парите, които страната ни заделя за промотирането си като туристическа дестинация, са далече под нивото на други държави от ЕС и даде пример с Унгария и Гърция, които отделят значително повече за това перо.
Средствата за национална туристическа реклама за тази година от националния бюджет са 5,5 милиона лева, а отделно от него страната ни разполага с над 5 милиона лева по оперативна програма "Регионално развитие" за реклама на целевите пазари.
По думите на Горанов като процент от БВП бюджетът на България за национална туристическа реклама е по-голям от този на европейски страни като Полша, Чехия, Кипър и Гърция. „Като процент от БВП разходите по това перо са над средното ниво за тези страни“, коментира той.
И посочи, че в Кипър например туристическият отрасъл е с много по-голям дял и затова е нормално да се инвестира повече и в рекламата му.
Горанов обясни, че не Министерството на финансите определя бюджета за туристическа реклама, а той се фиксира с решение на Народното събрание.
Реално парите за национална туристическа реклама от държавния бюджет не са намалени в сравнение с предходни години, когато не е имало отделно Министерството на туризма, допълни финансовият министър.
Броят на туристите в последните години у нас нараства независимо от заделения бюджет за реклама, заключи Горанов.