fallback

MT: България да се рекламира в чужбина основно чрез културно-исторически туризъм

Кампанията на ведомството за реклама на страната в Германия, Румъния, Русия, Украйна, Полша и Швеция е достигнала с една трета повече аудитория от планираната

20:30 | 26.02.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Рекламата на културни обекти е основното, което привлича внимание при промотирането на българския национален туристически продукт в Германия, Румъния, Русия, Украйна, Полша и Швеция. От тази гледна точка е препоръчително в бъдеще да се мисли за реклама на България в чужбина основно чрез култура.

Това е основният извод от проучването за оценка на ефективността от изпълнението на проекта на Министерството на туризма „Интегрирани комуникационни кампании за България на целеви пазари“. Той се финансира по Оперативна програма „Регионално развитие” чрез Европейския фонд за регионално развитие на ЕС, като общата стойност на сключените договори за реклама в шестте държави е 5,4 млн. лева, без ДДС, съобщават от пресслужбата на ведомството.

Проектът за промотиране на националния туристически продукт в чужбина стартира през 2013 г., изпълнява се за 36 месеца до началото на април тази година и включва разнообразни медийни дейности за повишаване информираността на чуждестранните туристи за България като целогодишна дестинация и за формиране на позитивен имидж. Той е от третия програмен период на ОП „Регионално развитие“ и е продължение на проекта „Интегрирани рекламни кампании на българския туристически продукт в Германия, Великобритания и Русия“, който приключи през 2010 г., добавят от министерството.

Според оценката за ефективността на проведените кампании през 2014 г. отношението към страната ни като място за туризъм е положително в исторически близките до нас държави – Румъния, Русия, Украйна и Полша, и по-скоро неутрално в Германия и Швеция.

Освен това рекламата на МТ в Германия, Румъния, Русия, Украйна, Полша и Швеция е достигнала с една трета повече аудитория от първоначално заявената. За една година публикуваните рекламни карета и излъчени телевизионни репортажи в медиите на шестте държави са обхванали 59 млн. зрители и читатели вместо планираните 40 млн.

Чувствително увеличение има и в броя на уникалните посещения с кликвания на публикуваните материали за България в електронните сайтове – при заложени 195 хил., реализираните са 2,7 млн.

Излъчените телевизионни репортажи след проведените журналистически турове са 2,5 пъти повече от планираните, клиповете в националните ТВ-канали – с 1,7 пъти повече, а положителните публикации, следствие на PR дейности – 483 вместо 225, сочи справката на Министерството на туризма за изпълнението на кампаниите по отделните индикатори на проекта.

„При избора на рекламни канали са търсени такива, които в най-голяма степен покриват целевите групи и оказват съществено въздействие върху тях, като са взети предвид специфичното търсене и с какво е позната България в чужбина“, заяви при отчитане на резултатите Анелия Генова, която е държавен експерт в МТ и ръководител на проекта.

Според нея конкретната оценка на ефективността на националния маркетинг и проведените кампании в Германия, Румъния, Русия, Украйна, Полша и Швеция ще бъде измерена тази и следващата година.

Същевременно туристическите компании Thomas Cook и Neckermann търсят възможности за разширяване на пазарния си дял в България, като се очаква между 160 и 180 хил. туристи да посетят нашата страна през лятото. Това стана ясно по време на среща между министъра на туризма Николина Ангелкова с Алекс Вреде, главен мениджър за договорите на Thomas Cook за България и Христо Гълбачев, изпълнителен директор и председател на Борда на директорите на Astral Holidays- официален оторизиран агент на „Томас Кук” и „Некерман” за България.

Представителите на туроператора очакват труден летен сезон, но продължават работата си на всички традиционни пазари. В момента се наблюдава увеличение с допълнителни полети от „Некерман Полска” към Варна. Очакват се и между 60 и 65 хил. туристи от скандинавските страни.

„Традиционно имаме около 2 млн. нощувки на сезон на Черно море, което прави „Томас Кук” най-големия туроператор в България“, каза Алекс Вреде. Той подчерта, че е бил неприятно изненадан от някои съобщения в медиите, според които „Томас Кук” преустановява полетите си до България.

„Наистина през тази година се опитахме да възстановим чартърната си програма от Великобритания до Варна, която от около 6 години е преустановена, но нямахме достатъчен интерес и се отказахме от двата полета, които планирахме“, обясни Алекс Вреде. По думите му към момента във Великобритания няма достатъчно търсене за Северното Черноморие и други видове туризъм.

„Във Варна и региона има прекрасни условия за голф туризъм, които трябва да представим на английския пазар“, каза министърът на туризма Николина Ангелкова. Тя посочи, че предстои да бъде назначено туристическо аташе във Великобритания.

Според представителите на  туроператора, в международен план има голямо търсене към турове с включващи основни забележителности от дадена страна или регион. Министър Ангелкова информира, че вече са разработени културно-исторически маршрути, които ще бъдат допълнително популяризирани със „селебс турове“. „Основната ни цел е да представим България като целогодишна туристическа с фокус върху културно-историческия туризъм“, обясни Николина Ангелкова.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:10 | 07.09.22 г.
fallback