Общият показател на доверие на потребителите в България нараства с 4,8 пункта през януари спрямо равнището си от октомври 2014 г., отчетоха от Националния статистически институт (НСИ). Ръстът се дължи както на увеличение при населението в градовете (с 4,0 пункта), така и при населението в селата (7,3 пункта).
Тенденцията е в синхрон с подобрението на бизнес климата в страната.
Потребителското доверие отслабваше през предходния период, както и през лятото.
Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията им за следващите дванадесет месеца, са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение, отчитат от НСИ.
В сравнение с октомври 2014 г. се наблюдава и намаление на песимизма в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните 12 месеца и в очакванията им за следващите 12 месеца.
Потребителите продължават да считат, че през последните 12 месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите 12 месеца са по-умерени в сравнение с мненията, изразени три месеца по-рано.
По отношение на безработицата в страната през следващите 12 месеца очакванията се изместват към запазване или незначително намаление.
Последната анкета отчита леко подобрение (от 3,3 пункта) на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба. Малко по-позитивна е и нагласата им по отношение на извършването на разходи за „покупка на кола” през следващите 12 месеца.
Общ показател на доверие на потребителите