Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) е установила, че обявеният от дружеството Енерго-Про график за отчитане на електромерите през декември не е съвпаднал с реално извършения отчет. При това клиентите на дружеството не са били уведомени за това, се посочва в съобщение, публикувано в сайта на ведомството.
Заради това несъответствие на дружеството ще бъде връчен констативен протокол в изпълнение на разпоредбите на Закона за енергетиката и нормативната уредба, пояснява ДКЕВР.
Припомняме, че ДКЕВР започна проверки за начина на отчитане на сметките за електричество през зимните месеци в трите електроразпределителни дружества, като те трябваше да предоставят в регулатора доклади по темата през миналата седмица.
В сряда председателят на ДКЕВР Светла Тодорова съобщи, че и трите дружества са внесли исканата информация, но са необходими няколко дни за систематизирането ѝ. Тодорова обеща до края на седмицата регулаторът да е готов със становище по случая, на базата на което да бъде преценено дали Енерго Про ще бъде санкционирано.
Информацията трябваше да бъде качена на сайта на регулатора в петък, но междувременно хакерска група атакува страницата на ведомството.
Енерго Про доставя електричество на абонати в Североизточна България. Заради законовото изискване за отчет на най-много 31 дни Енерго Про извърши междинен отчет на електромерите на 67 хил. свои абонати, което е 5% от общия брой на клиентите на дружеството.
Заради софтуерен проблем обаче и двете фактури са с една и съща дата на плащане. Това не е нарушение на закона, но представлява затруднение за домакинствата. Междувременно от дружеството съобщиха, че удължават срока за плащане на фактурите с 15 дни – до 25 февруари, и гарантираха, че в този период няма да текат лихви или да бъде прекъснато електричеството за закъсняло плащане на сметката.